1 599 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
vvs från -58
Hej
Jag hade tänkt att hjälpa mamma att slänga ut badkaret och sätta in dusch. hon har ont i sina leder och knän. Jag undrar vad man skall använda för kopplingar/dim för att ansluta dagens rör till dom som man användes 1958 kan tänka mig att det inte är samma som idag. Jag ser inte rören idag for vattnet kommer ut ifrån väggen direkt.
Jag vill ju inte stå där med riven vägg och inte veta vad för kopplingar jag skall ha.
Hade tänkt att fixa vattnet på en dag då min mor bor 40 mil ifrån mig. Har tänkt att koppla ihop rören som kommer inifrån väggen dels dra ner dom till golvet då dagens kommer ut i midjehöjd och lägga rör på utsidan bort till duschen i andra ändan av väggen, kan inte ha duschen där vattnet kommer ut pga där finns det ett fönster.
Trevlig sommar
Jag hade tänkt att hjälpa mamma att slänga ut badkaret och sätta in dusch. hon har ont i sina leder och knän. Jag undrar vad man skall använda för kopplingar/dim för att ansluta dagens rör till dom som man användes 1958 kan tänka mig att det inte är samma som idag. Jag ser inte rören idag for vattnet kommer ut ifrån väggen direkt.
Jag vill ju inte stå där med riven vägg och inte veta vad för kopplingar jag skall ha.
Hade tänkt att fixa vattnet på en dag då min mor bor 40 mil ifrån mig. Har tänkt att koppla ihop rören som kommer inifrån väggen dels dra ner dom till golvet då dagens kommer ut i midjehöjd och lägga rör på utsidan bort till duschen i andra ändan av väggen, kan inte ha duschen där vattnet kommer ut pga där finns det ett fönster.
Trevlig sommar
Troligtvis är det 16mm rör.
Eller galvat. Rörgängor har varit lika sedan begynnelsen, men dimensionerna på rören har varierat. Jobba när närmsta VVS-butik har öppet, man kan hitta lite vadsomhelst i gamla kåkar!
Klicka här för att svara