Hej köpte en Wilo Star-Z 15 TT halva unionkopplingen sitter monterad
men vart köper jag den andra halvan??
Den heter tydligen Rp ½ (33mm i diameter) Jag hittar den inte hos rinkaby eller nån annan.

är det nån som vet vart man hittar dom?

Krilleman
System vatette har kopplingar som passar ypperligt på din pump. R25x22mm klämringskoppling, lekande mutter med planpackning.
Knalla ner till din lokala VVS-butik och be dom beställa 2st RSK 194 60 90.
http://www.gustavsberg.no/files/Swedish/fickkatalog_2010_web.pdf
Sida 27, observera att sidnummret inte stämmer överens med "blädderknapparna"...

Om dom inte har dom kopplingarna finns det ju alltid dom gamla hederliga lödnipplarna 22xG25 dom kan vara lättare för en liten "skutt" att beställa då dom lagerförs av bla Dahl. RSK 4891616. Lite lödning och en passande fiberpackning mellan och du är nästan klar!

Kanon tack...
så G25 och Rp½ är samma sak??
Jo jag vill helst ha lödnippel.. så jag får väl kolla med en "skutt" :-)
tack.

Jag såg nu att dinvvs har RSK 4891616 stor skillnad i pris mot orginaldelen om jag nu hittar nån som vill ta hem den... dinvvs tar nästan mer ifrakt än vad delarna kostar så jag skall kolla med en lokal "skutt" i stället.

Redigerat:
Krilleman
Nej, Rp1/2 är inte samma sak som 25 gänga. Det är nog snarare så att det är benämningen på den halva som redan är monterad på pumpen, det är 1/2" gänga (15) på pumpen.

2st RSK 4891616 inköpta... kanon dom passar som handsken det blev ca 500:- billigare än o köpa originaldelen..

Krilleman
d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.