404 läst ·
2 svar
404 läst
2 svar
VridDimmer trappkoppling
Hej,
Har en trappkoppling där jag vill helst kunna dimra från båda, alternativ ena med vriddimmer och den andra tryckknapp dimmer.
Om jag köper en vriddimmer/trappkoppling och sedan en återfjädrande tryckknapp.
Kan jag dimra från båda? Behöver jag ha något annat installerad för att det ska fungera?
Nästa fråga, är det möjligt att ha vriddimmer i en trappkoppling på
Båda? Och hur isåfall.
Tacksam för svar.
Har en trappkoppling där jag vill helst kunna dimra från båda, alternativ ena med vriddimmer och den andra tryckknapp dimmer.
Om jag köper en vriddimmer/trappkoppling och sedan en återfjädrande tryckknapp.
Kan jag dimra från båda? Behöver jag ha något annat installerad för att det ska fungera?
Nästa fråga, är det möjligt att ha vriddimmer i en trappkoppling på
Båda? Och hur isåfall.
Tacksam för svar.
Att ha två traditionella dimmer i en trappkoppling fungerar ej. "vriddimmer" fungerar i en trappkoppling men då i kombination med en vanlig väggbrytare.
Du bör titta på en lösning med en sk dos-dimmer som sedan är kopplad till två återfjädrande väggbrytare. Då kan du tända/släcka/dimma från båda platserna.
Du bör titta på en lösning med en sk dos-dimmer som sedan är kopplad till två återfjädrande väggbrytare. Då kan du tända/släcka/dimma från båda platserna.
Tack så mycket för din återkoppling.E etompau skrev:Att ha två traditionella dimmer i en trappkoppling fungerar ej. "vriddimmer" fungerar i en trappkoppling men då i kombination med en vanlig väggbrytare.
Klicka här för att svara