5 136 läst ·
23 svar
5k läst
23 svar
Vp rör till utanpåliggande dosa
Mmm ok. Så isf spelar det ingen roll om anslutningsmuff används eller inte?tommib skrev:
Från början var det väl för att kunna fästa röret/slangen på ett bra sätt i dosan. Nu ser jag ju dock flera negativa aspekter med att göra så. Troligen är väl muffen från början till för när man har FQ i röret /slangenGK100 skrev:
Inte EKRK (Kulo), sen är det ganska fritt val.F Fredrik K80 skrev:
EKK/EQQ/EXQ
EKLK/EQLQ/EXLQ
N1XV
EKKJ
Aceflex
Är vad jag skulle gå efter.
Hade jag bara en av dessa i bilen så skulle jag ta just den, utan att fundera mera.
EKLK/EXLQ/EQLQ får ett förstärkt mekaniskt skydd vilket kan vara att föredra ifall det finns risk för gnagarangrepp eller risk för yttre mekaniskt våld.
Känner man att inget av det är någon direkt fördel i denna installation skulle jag själv kört med antingen med EXQ/EQQ eller N1XV.
SuperMikael_L skrev:
Inte EKRK (Kulo), sen är det ganska fritt val.
EKK/EQQ/EXQ
EKLK/EQLQ/EXLQ
N1XV
EKKJ
Aceflex
Är vad jag skulle gå efter.
Hade jag bara en av dessa i bilen så skulle jag ta just den, utan att fundera mera.
EKLK/EXLQ/EQLQ får ett förstärkt mekaniskt skydd vilket kan vara att föredra ifall det finns risk för gnagarangrepp eller risk för yttre mekaniskt våld.
Känner man att inget av det är någon direkt fördel i denna installation skulle jag själv kört med antingen med EXQ/EQQ eller N1XV.
Klicka här för att svara