Kom på enklaste sättet är att kolla batteriet med syraprovare när det fått vila en stund efter laddning

D09
Hejsan

Nu har jag haft med startmotorn till jobbet, en kunnig kille där testade där med hjälp av en batteriladdare med boost o då snurrade det fint.
När jag kom hem igen o testade så klickade det bara, som vanligt... provade med en 12 volts boostare o knackade lite lätt på startmotorn o då gick den, startade inte så det är nog lite fuktproblem också, samt att batteriet antingen är slut eller laddas för dåligt.. Har alltid haft vatten i det men batteriet blev nog urladdat när det var som kallast.. )=

Nu är hela vägen, backen, parkeringen en stor isbana så nu vågar jag ändå inte köra med den men ska leta rätt på någon som kan mäta batteriet o ladda upp det riktigt.... tror att det frusit lite i förgasaren för den pinkar ut bränsle... kanske normalt om man kör på med sjokern eller vad den heter.?

D09
ha ha ha letade efter veven men den ligger i en snödriva framför garaget ha ha ha

Blev varnad av förra ägaren, han gjorde så och då fastnade veven och åkte på distanskast en bra bit bort ; )

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.