Håller helt med Joflopp, i synnerhet Volvo har haft viss hybris den senaste tioårsperioden, verkar haft en övertro på sitt goda (?) rykte. Har emellertid större tilltro som Joflopp som person än hans/hennes länkval tidigare, Wikipedia ;-)

Men att loppet är kört vägrar jag tro. Eventuellt pga att jag, liksom Volvo och SAAB själva, har en övertro på respektive varumärken? Ibland är livet ironiskt...
 
GoForIt skrev:
Jag tycker inte heller att man skall rädda tillverkningen av något som ingen vill ha. Men problemet är lite större än så. Dels har vi sysselsättningsfrågan. De båda företagen, inklusive underleverantörer, syselsätter en väldig massa människor. Alla dessa utan ett arbete att gå till innebär en tung kostnad för staten. Denna beräknade kostnad skall sättas i relation till andra åtgärder. Sedan har vi andra länders reaktioner. Om nu GM skall sälja ex. både Saab och Opel, och tyskarna bestämmer sig för att stötta OPEL. Gör vi då inte det samma med Saab, så finns det ju risk att vår konjunktur sjunker ändå lägre ner, och blir än mer långvarig.
http://www.fokus.se/2008/11/ett-varnande-exempel/
 
sandhall:Ett bra exempel. Kort sagt kan man säga att man "gav" varje varvsarbetare c:a 2 miljoner kronor i stadsstöd och ändå gick allt åt fanders. Nej tack inte en gång till.
 
P-G skrev:
Har emellertid större tilltro som Joflopp som person än hans/hennes länkval tidigare, Wikipedia ;-)
Wikipedia fyller en funktion om man som med alla annan information granskar den källkritiskt. Just denna artikel är översatt från den engelska vilken har 31 referenser och är för ovanlighets skull inte flaggad som partisk. :)

Men tillbaka till EV1. Idaho National Labratory har en avdelning som testar elbilar. Här är en kort testrapport om EV1.

http://avt.inel.gov/pdf/fsev/eva/ev1_eva.pdf
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.