Vår husfirma erbjuder två märken av vitvaror. Det ena Miele och det andra är Electrolux. Vad har ni för erfarenheter av dessa produkter? har förstått att Miele ska vara ett strå vassare, men är det så mycket bättre att det är någon mening att betala mer?

Ja det är så mycket bättre. Men svårt att veta skillnaden om du inte talar om vilka produkter du pratar om.

Hej Ödman,

du måste själv göra en bedömning av vad saker är värt. Det du har fördel med Miele är kvaliten fram för allt. Mitt enda tips är att om du inte ska ha Miele i allt, så skulle jag prioritera våtprodukter. Alltså tvätt, tork och diskmaskin. Min helt personliga åsikt är att jag skulle köra Miele i allt om jag hade råd. Håller på med att försöka fixa allt i Miele själv, men måste ta det i omgångar då jag inte har hela summan.

Lycka till med Husbygget och hoppas ni blir nöjda.

Renoverade just hela köket.

Ny Cylinda diskmaskin. BARA krångel, åkte ut efter 2 månader. Bytte till Miele som kostade dubbelt så mycket, men värd varenda krona.

Elektrolux Ugn. Dålig finish som resulterade i oändligt sevicestrul.

Elektrolux/Husqvarna induktionshäll. Missljud som även det resulterade i ett långdraget servicestrul

Miele Kyl. Rena drömmen. Bästa kyl jag någonsin haft.

Köp tyska prylar. Dom har mycket större volymer och många fler ingenjörer. Det blir helt enkelt bättre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.