5 501 läst ·
32 svar
6k läst
32 svar
Vitvaror fungerar ej i nyinköpt BRF
Nej det är sant. Men vad är oddsen till det?B Boan skrev:
Är man seriös säljare upplyser man också om bristerna. I det här fallet kan det också vara att ingen har vetat om det.
Jag har varit på flera husvisningar, dock av min erfarenhet har man fått bästa infon av privata säljare.
Mäklare lurar ju på en massa bara för att de vet om paragrafer, lagar, regler och vill bara sälja. Tänker att dom är aldrig ansvariga för mer än att pengarna går fram och ägare byts.
Som t ex ett hus sade säljaren direkt att diskmaskinen ej fungerar och att det hade varit en vattenskada som han skulle fixa. Men att priset därför skulle bli ett annat. Men jag köpte inte huset pga att källaren hade jättelågt tak.
Köpte en gång en lägenhet där mäklaren hävdade att det finns källarförvaring.
Visar sig senare att det fanns inget tillhörande just den lägenheten, men papper var redan skrivet så var lite försent då.
Gammal historia men var jag lärde mig att inte alls lita på mäklare.
Ett annat otyg är besiktningsmän skriver massa klausuler "har ej kunnat besikta pga snö" "har ej kommit åt" "gammal standard, byt ut allt mot modernt" bla bla bla....ett jobb som även jag skulle också kunna göra 😤 men man måste bara vara stor i truten och inte ha något samvete kanske!
Redigerat:
Klicka här för att svara