1 572 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Vitvaror fungerar ej i nyinköpt BRF
Jag tror det är det normala, att man skrotar trasiga vitvaror. Om man inte är mycket fattig.Alfredo skrev:
Oj. 10år gamla vitvaror. Haft tur då. Tur för er.
Köp nya och hoppas på 10 nya år.
Byggde nytt 2019 med allt nytt och bytte tvättmaskin ifjol och spishäll nyss.
Har de passerat 5år är det väl godkänt i detta j##land slit och släng-samhälle.
Köp nya och hoppas på 10 nya år.
Byggde nytt 2019 med allt nytt och bytte tvättmaskin ifjol och spishäll nyss.
Har de passerat 5år är det väl godkänt i detta j##land slit och släng-samhälle.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 705 inlägg
Är den ens trasig?
I.o.m. att det är en kombimaskin så förutsätter jag att den kondenstumlar. Förutom elektronik, lager etc. så tänker jag att det i princip bara kan vara motorn eller värmeelementet och om det är någon av dessa som är trasiga så borde TS förstås ha märkt det även under tvättcykeln tänker jag. Ett trasigt värmeelement kan förstås missas om man är en fegtvättare som tvättat allt i max 40° alt. bara använder snabbprogram.
Jag misstänker att TS är van vid frånlufts/värmepumps tumlare och misstar den sämre funktionen för att maskinen är trasig.
Har varit med om det en gång, en kompis som var van vid tumlare i tvättstuga och trodde att hans kombimaskin var trasig. Han fattade inte att 3-4h med viss restfukt är normalt och förväntat för en sådan maskin.
I.o.m. att det är en kombimaskin så förutsätter jag att den kondenstumlar. Förutom elektronik, lager etc. så tänker jag att det i princip bara kan vara motorn eller värmeelementet och om det är någon av dessa som är trasiga så borde TS förstås ha märkt det även under tvättcykeln tänker jag. Ett trasigt värmeelement kan förstås missas om man är en fegtvättare som tvättat allt i max 40° alt. bara använder snabbprogram.
Jag misstänker att TS är van vid frånlufts/värmepumps tumlare och misstar den sämre funktionen för att maskinen är trasig.
Har varit med om det en gång, en kompis som var van vid tumlare i tvättstuga och trodde att hans kombimaskin var trasig. Han fattade inte att 3-4h med viss restfukt är normalt och förväntat för en sådan maskin.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 358 inlägg
Ja, man får inte ha bråttom eller tvätta mycket åt gången med dessa kombimaskiner.B Bästerortarn skrev:Är den ens trasig?
Klicka här för att svara