En detalj: det är rätt opraktiskt med en ugn som också är micro. Micron går ju i princip inte att använda om ugnen är/har varit på. Man kan tex inte ställa in en vällingflaska i en 225 grader varm ugn om det skulle behövas...
 
Hmarenoverar skrev:
Bröd och annat som intre kan tinas med ånga kan jag tina/värma i varmluftsugnen. Men jag använder aldrig mikron i vanliga fall heller.
Om man har småbarn, eller tänkt skaffa småbarn, eller kommer att ha sådana på besök, eller vill sälja huset till en småbarnsfamilj så är mikron ett måste. Den är en guds gåva till alla småbarnsföräldrar som använder mikron 4-5 gånger per dag i alla fall.
 
Tycker att det ser ut som ett helt OK pris för de prylar du valt, det är ju trots allt extra bred häll, kombinerade ugnar och integrerad diskmaskin. Skulle dock kolla med offert hos oss (dvs butik) innan du slår till.

Vad man kanske inte tänker på är att du ju aldrig får paketpris hos en nätbutik... där kan vi ordentliga butiker ligga bra mkt bättre till.

De som tycker att det är opraktiskt med kombinerad micro och ugn bör beakta att de har en annan ugn. Kombiugnens vanliga ugnsfunktioner kommer ju användas bara när ångan/varmluften inte räcker till,
och det är egentligen inte så många tillfällen.
 
Har tittat runt lite på vitvaror och fann då att det skilde 18 000kr på samma vitvaror i samma kedja det är butiker som ligger i två olika orter med ca 2mil mellan. Jag har valt husquvarna i kök dock en gorenje fläkt samt tvätt- och tork simens. 62 000kr inkl. hemkörning. Då är det fina vitvaror kyl & frys med is och vatten vitvarorna i kök är i rostfritt. Jag tycker nog att det är ett bra pris.
 
Har du kikat på Thermex frihängande fläktar? Du verkar vilja ha bra grejjer och då borde väl Thermex vara mer intressant än Frankes... Betydligt snyggare, men dock betydligt mycket dyrare oxå... Men kan vara värt att kolla upp, rent designmässigt menar jag...
 
Sowerhill: Enligt en bekant som servar vitvaror, däribland många fläktar är inte Thermex ett märke att föredra, enligt honom var Franke ett v de bättre märkena, så vi valde attgå på hans linje. Gorenje eller Appliance som vi hade tänkt från början fick vi bara inte köpa enligt honom.
 
Herregud!!! Lägger ni så mycket pengar på era vitvaror? Ni har givit mig snålhetskomplex för resten av livet... :-)
 
Biiancca skrev:
Någon som vet om det finns billigare kyl/rys för inbyggnad?
IKEA tar cirka 5000:- för fullhöjds, med kyl överst och frys underst.
Mer praktiskt än hela skåp (hur ofta använder du kylen i förhållande till hur ofta du använder frysen? Det du använder mest (kylen) finns plötsligt i "rätt" höjd).
Billigare i drift än fullhöjd (om du vet var du har grejorna) eftersom du bara öppnar "en halv dörr" => bara hälften så mycket kallluft försvinner ut i rummet.
SIBA hade något annat märke för inbyggnad för ca 6-7'
Dyrt för en mikrovågsugn kan jag tycka, men den verkar kunna "en massa extra". Kommer ni att använda de funktionerna? Samma kommentar om ugnen.

I övrigt kan jag inte se något anmärkningsvärt med priserna.

/ Fredrik
 
Draven- skrev:
Vad man kanske inte tänker på är att du ju aldrig får paketpris hos en nätbutik... där kan vi ordentliga butiker ligga bra mkt bättre till.
Det är inte helt sant att man inte får paketpris hos nätbutik. Vi begärde offert från Tretti.se och fick en offert som låg under de individuella varornas pris. Då gällde det ugn, häll, DM, fläkt och 2 st kyl/frysar.
 
Vad tråkigt att ni fått den bilden av Thermex, har själv enbart hört gott om deras produkter, både av privata konsumenter och profffs som jobbar med grejjerna, och är supernöjd själv. Mest synd för att ni valt bort marknadens snyggaste och bästa fläktar pga vad en enda servicetekniker tycker...
 
Sowerhill skrev:
Vad tråkigt att ni fått den bilden av Thermex, har själv enbart hört gott om deras produkter, både av privata konsumenter och profffs som jobbar med grejjerna, och är supernöjd själv. Mest synd för att ni valt bort marknadens snyggaste och bästa fläktar pga vad en enda servicetekniker tycker...
Med tanke på att det endast finns 2 tillverkare av fläktar (Thermex och Franke) oavsett vad som står på fläkten. Så låter det helt otroligt att någon sagt att ni inte ska köpa en Thermexfläkt. Jag jobbar också med vitvaror men säljer Thermex pga att de olika leverantörernas fläktar är så jämförbara som det bara kan bil. Här där jag bor sälja Thermex hos alla vitvaruhundlare och Franke hos alla kökshandlare. Sen får man ju se till vilken modell man valt då vissa är handgjorda och vissa är serieproducerade...
 
Säljs Thermex ska det vara.
 
som många sagt, det beror ju helt på vad man själv känner att man vill lägga ut på vitvaror och resten av köket. Med tanke på dagens konsummitonstakt så kanske man inte vill lägga allt för mycket pengar på det för att kunna byta med "gott samvete" efter kanske tio år men det beror ju på hur länge man tänkt ha sitt kök, det kanske är för evigt??!! Vi valde att handla billiga och bra vitvaror på trettio.se och kom upp i ca 30 000:-
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.