Hej,

jag är lite sugen på att bygga mitt egna tv bord som ska stå under tv som hänger på väggen, vill använda mig av vitt tegel eller liknande material, har ni några tips? jag är en novis o har dålig koll på vilka typer av material som finns ...tack på förhand!!

mvh
Edvin

En klassiker från min ungdom är att stapla tegel i två högar på golvet och lägga hyllplan av plywood i lämpliga höjder. Det går bra med vitt tegel med. Till hyllplan kan man välja något festligare t ex målade hobbyskivor, hyllplan med fanér eller plexiglas.

Åk till en byggmarknad och köp det du tycker är snyggt och stapla det :)

tja, jo de var de jag tänkte, men finns det vitt tegel i butik? det jag egentligen undrar, annars tror jag att jag bara ska ha två hyllplan av glas, har föreställt mig allt i huvet :P

Borde det göra. Kolla med något av de större byggvaruhusen om de har/kan beställa. Annars kanske din lokala murare har lite över...

det ska jag göra.. så i praktiken så finns det iaf vitt tegel ute i handel. ska bli kul detta.. tänkte faktiskt låta en glasmästare fixa till 2 hyllplan också. en för toppen en som första hyllplan för dvdspelaren. återkommer med resultatet... :)

Hej
Gick det att få tag på vitt tegel? Vart?
Jag hade tänkt att göra en tv- bänk med Vitt tegel
Tacksam för svar Elina

Du får ta Mexitegel.
114396-fasadbyte.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack snälla:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.