Jag och min sambo håller på att bygga hus. Vi har valt det mesta och huset ska börja byggas i februari 2019.
Men vi har börjat få hjärnspöken om köket och de val vi gjort(som vi var väldigt nöjda med från början). Det finns ju olika nyanser av vitt(nybörjare som vi är) och vi har valt vita handtag, vit köksfläkt, vita vitvaror och en vit köksluckor(standardvit). Frågan är nu kommer detta att skära sig totalt?
Vi har ännu en gång varit och tittat på våra val, jämfört och hållit i olika ljus. Det vi är rädda för är att luckan vi valt ska se ”gul” ut vilket inte kommer vara så kul. Vi har kollat i dagsljus och jämfört med de vita handtagen och där ser det inte ”gult” ut. Ska man kanske köra på rostfria vitvaror istället?
Tips är välkommet!
Men vi har börjat få hjärnspöken om köket och de val vi gjort(som vi var väldigt nöjda med från början). Det finns ju olika nyanser av vitt(nybörjare som vi är) och vi har valt vita handtag, vit köksfläkt, vita vitvaror och en vit köksluckor(standardvit). Frågan är nu kommer detta att skära sig totalt?
Vi har ännu en gång varit och tittat på våra val, jämfört och hållit i olika ljus. Det vi är rädda för är att luckan vi valt ska se ”gul” ut vilket inte kommer vara så kul. Vi har kollat i dagsljus och jämfört med de vita handtagen och där ser det inte ”gult” ut. Ska man kanske köra på rostfria vitvaror istället?
Tips är välkommet!
Redigerat:
Varför ska allting vara vitt? Kan inte den trenden dö snart?
"Risken" med rostfritt som jag ser det är att man kommer att se minsta fingeravtryck och fettmärke om ni inte storrengör vitvarorna varje dag. Så vitt ser nog mer städat ut Vill ni bryta av så byt färg på lucka eller handtag för att inte få för många nyanser av vitt
Precis, det är också en tanke att det är svårt att hålla rent.Carro_D skrev:
Grejen är att vi valde en annan färg på köksluckan innan men det blev så sjukt mycket dyrare ön vad vi kunnat tro. Och vitt är ju alltid snyggt så vi tog det istället. Att byta allt med köket(förutom vitvaror) är svindyrt därför så tänker vi på att byta vitvaror som är det enklare och billigare alternativet.
NCS färgen står väl å¨en av bilderna du la upp? Fixa ett färgprov på närmaste färgaffär och prova hur mycket det skär sig.
Många rostfria vitvaror är lackade för att inte få så mycket fettfläckar. Men jag tycker att vita smälter in mer i ett vitt kök.
Många rostfria vitvaror är lackade för att inte få så mycket fettfläckar. Men jag tycker att vita smälter in mer i ett vitt kök.
Precis!T toolman77 skrev:
Vi har varit och jämfört i butik och de vita luckorna upplevs som gult i tonen mot de bita vitvarorna så det lutar mot rostfritt istället.
Klicka här för att svara