Förstår att ägaren är stolt över huset. Då alla nybyggen är ett projekt i sig. Den skandinaviska designen i min mening med vitlaserad furu där.allt går i samma ton ger mig mest huvudvärk.

Men tur är.det väll att vi har olika smak. Personligen är ju huset ej värt.mer än vad köparen vill ge för det och 14 miljoner är och förblir mycket pengar för en vit ägglåda med billigaste möjliga trädval adfaddera sedan störa fönster och vi har ett till halvfärdig skrytbygge.
 
  • Gilla
pelle plåttak
  • Laddar…
Jag tycker att huset ser fint naturanpassat ut och stora fönster javisst, men utan särskilt mycket insyn vad jag kan se. En trevlig och social planlösning med stora ytor och möjlighet till generationsboende eller uthyrning är smart tänkt. Smart också att från börja planera in alla husen och poolen och planera uppvärmningen av allt. Personligen hade jag inte gått all in på samma ytskikt både i tak,väggar,golv, köksskåp, trapp mm. Sen tror jag att knx system inte har framtiden för sig. vad är poängen att lägga ner dom pengarna när det nu finns trådlösa system? tror heller inte att takaltaner är speciellt använda, och är dessutom en riskkonstruktion så det hade jag skippat.
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
lunarayo lunarayo skrev:
För att tjäna pengar så klart. Det verkar varit planen redan från början.
Det är därför det är vitt överallt för att dom har byggt för att sälja. Men så tråkigt. Sätt lite färg på huset så skulle det ha sett mycket finare ut. Så fult med helvita hus.
 
useless useless skrev:
34 600 kWh Med värmepump måste väl vara fel? Det blir ju typ 100 000 kWh per år i nettoenergi? Så dåligt är det väl inte ens tillåtet att bygga?
Ja, det låter faktiskt galet mycket. Vårt hus (liknande typ, byggd 2015) också i Nacka, 200 kvm, med bergvärme har en total förbrukning på drygt 14 000 kWh/år.
 
Fantastiskt läge och underbar utsikt. Tomten ser verkligen superfin ut. Älskar att det är mycket fönster - det skapar ljus och rymd. Och blir ju lite avundsjuk på takterassen… :D
 
Angående energianvändningen så står det i artikeln:
"Uppe på taket har man utsikt 360 grader, på den 100 kvadratmeter stora takterrassen med klinkergolv och golvvärme."

Utan att veta mer om hur ofta golvvärmen är igång så är det svårt att säga hur mycket den kostar i energi.
 
L Låset skrev:
Angående energianvändningen så står det i artikeln:
"Uppe på taket har man utsikt 360 grader, på den 100 kvadratmeter stora takterrassen med klinkergolv och golvvärme."

Utan att veta mer om hur ofta golvvärmen är igång så är det svårt att säga hur mycket den kostar i energi.
Hehe.
Såg nu att tråden var från i mars :rolleyes:
Vettetusan varför det kom upp på "förstasidan"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.