Har låtit lägga nytt golv i mitt hus, av hantverkare som visade sig vara inkompetenta då man struntat i att kontrollera jämnheten på golvet innan det nya lades in. Detta har fått som konsekvens att mitt vitrinskåp vibrerar när man går i samma rum. Till och med om katterna springer förbi.. Superstörande om vaser eller liknande står i skåpet, då det alltid låter/dallrar där inne! Dagens i-landsproblem!
Inkompetensen hos hantverkarna hör dock inte hit, jag vill bara få tips nu på enklaste och bästa lösningen på problemet. Vanliga hederliga tassar avhjälper ej problematiken.
Har haft vitrinskåpet i lägenhet tidigare, där upplevdes inget problemet med vibrering/daller, så det är inte skåpet i sig som är snett.

Vad har ni för tips om detta? Några produktförslag?

Tyvärr vanligt att det slarvas med underarbetet när det läggs klickgolv. En till sak när golvet gungar är att det slits o blir fult i skarvarna. Jag skulle aldrig godkänna arbetet.

Det räcker inte att flytta runt innehållet i skåpet? Alltså jag tänker att du har glas som klingar mot varandra eller motsvarande. Om du du har glashyllor eller glassidor kanske du kan låsa dem där de är fästa i övrig konstruktion, med möbeltassar eller små pappersbitar eller så. Avbrutna tändstickor har jag använt en gång på en ljuslykta där glaset skramlade mot metallställningen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.