Har bott i detta 70-talshus i fem år. Besiktning dolda fel gjordes vid köp med undantag för takvind då man inte hittade luckan (i garaget sitter den lite dolt, vilket jag letade på vid installation av skorsten för ett år sen). Jag har nu sett en påväxt på takstolar som jag inte lagt märke till tidigare. Se bilder. Kan det vara vitmögel och kan det räknas som dolt fel? Kan man sanera själv eller måste man ta en firma för 70-80 000? Det vita på bilderna är stenhårt och lämnar inget avskrap om man drar med fingrarna på ytan, nästan som cement. Påväxten finns endast på takstolarna närmast vindsluckan. Sponten är lite vitdammig över hela takytan tycker jag. Kan tillägga att yttertaket byttes 2008 och är tätt. Satt tegeltak innan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Läste någonstans att det kan bero på att virket har olika kvalitet, kommer från olika produktionsomgångar. Men tycker också att det är ologiskt att det växer helt avgränsat brädvisuseless skrev:
Skulle tro de värsta delarna med grått/vitt är just det...ska upp och undersöka lite närmare nån dag.E Enolf skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto