Var och köpte lister och blev påbussad vita dyckert, så slipper du måla spikändarna sa säljaren.
Jag köpte vitmålade dyckert, efter 2 slag gick färgen bort på spikhuvudet.
Jag undrar, skulle jag ha en speciell typ av hammare så att färgen inte lossnar.
Nu måste jag ändå måla i spikhuvudet.
Vad är vitsen med vitmålade spik?
.
Jag köpte vitmålade dyckert, efter 2 slag gick färgen bort på spikhuvudet.
Jag undrar, skulle jag ha en speciell typ av hammare så att färgen inte lossnar.
Nu måste jag ändå måla i spikhuvudet.
Vad är vitsen med vitmålade spik?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Japp, måste ha hammare i frigolit för att det skall funka!
nä, jag vet inte varför det finns vita dyckert faktiskt. Jag köpte dyckertpistol för något år sedan. Syns mindre än handspikade dyckert. Sen har jag börjat spackla även lister och målar in dem. Även om de är vita från affären brukar det inte vara riktigt samma nyans.
nä, jag vet inte varför det finns vita dyckert faktiskt. Jag köpte dyckertpistol för något år sedan. Syns mindre än handspikade dyckert. Sen har jag börjat spackla även lister och målar in dem. Även om de är vita från affären brukar det inte vara riktigt samma nyans.
Inget svar, men jag delar din fråga då exakt samma sak hände mig i somras då jag spikade golvlister och dörrfoder i makens nya mancave.
Jag struntade dock i det, då det inte rörde sig om något utrymme vi ska underhålla kungligheter i.
Spik lackeras i stora kvantiteter, ofta genom trumling i färg och det finns ingen rimlig metod för att endast punktmåla huvudet. Är spiken ex. förzinkad under och innan lackeringen så får man också ett förhöjt rostskydd, s.k. duplex där lacken skyddar zinken och zinken skyddar stålet så till den grad att rostskyddsfaktorn faktiskt överträffar summan av respektive behandling.F fribygg skrev:
Men det är väl knappast nödvändigt med bättre rostskydd för dyckert avsedd för inomhusbruk?D Dayangel skrev:Spik lackeras i stora kvantiteter, ofta genom trumling i färg och det finns ingen rimlig metod för att endast punktmåla huvudet. Är spiken ex. förzinkad under och innan lackeringen så får man också ett förhöjt rostskydd, s.k. duplex där lacken skyddar zinken och zinken skyddar stålet så till den grad att rostskyddsfaktorn faktiskt överträffar summan av respektive behandling.
Iaf montagekruv kan ju vara vitmålad bara på skallen, den brukar klara montage utan att behöva bättringsmålas.
Köp eller hyr en dyckertpistol.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden