9 880 läst ·
7 svar
10k läst
7 svar
Vitmåla furu panel med kvistar
Jag hade lackat kvistarna om jag var du. Har precis slipat upp ett åttio år gammalt furugolv och vitbetsat . Har trängt upp ur kvistarna (vilka inte lackades). Skulle tro att risken för genomträngning är en större om du har nytt virke.
Jag tycker inte hans svar var så märkligt...det är ju vanligt att man spärrar vattenskador/nikotinfläckar/fettfläckar med en oljefärg.fresve skrev:
Tycker också att det är överdrivet att ha kvistlack utomhus, särskilt på furu.
Klicka här för att svara