Hej!
Är bra sugen på vita fogar ihop med vitt kakel, tycker det är väldigt snyggt.
Men hur eländigt kan det bli efter ett tag? Hur mycket hjälper impregnering etc.?
Någon med erfarenhet av vita fogar? Köra på eller undvika?
Är bra sugen på vita fogar ihop med vitt kakel, tycker det är väldigt snyggt.
Men hur eländigt kan det bli efter ett tag? Hur mycket hjälper impregnering etc.?
Någon med erfarenhet av vita fogar? Köra på eller undvika?
Vita fogar borde förbjudas, det håller sig fint på ytor som aldrig utsätts för något så redan där kan man räkna bort golv och väggar i kök och badrum. Det finns ett ställe där det håller sig vitt och det är monterat uppe i taket.
Jag hade kört grå eller ljusgrå fog.
Jag hade kört grå eller ljusgrå fog.
Vitt kakel med vit fog på samtliga väggar kan bli väldigt vitt, smak som bak så får man själv fundera på ifall det är snyggt. Tänk på glans också och glans i kombination med belysning, vi fastnade för matt finish och jag tror de kallade det för laserskurna kanter vilket tydligen tillåter smalare fogar. Dock blandade vi med mörk natursten (granit) med yta som är flammad/borstad. Golvet fortsätter upp på en vägg.
Så mitt råd, gärna vitt med vit fog men blanda med något mörkt och tänk tidigt på glans och belysning. Går att göra mycket med provbitar i befintligt badrum, extra lampor och fantasi.
Inte noterat att fogen blir missfärgad.
Så mitt råd, gärna vitt med vit fog men blanda med något mörkt och tänk tidigt på glans och belysning. Går att göra mycket med provbitar i befintligt badrum, extra lampor och fantasi.
Inte noterat att fogen blir missfärgad.
Valde vit fog i mitt nya badrum. Morsan valde samma kakel och fog, 2-3 år sen fortfarande som nytt, dock torkar hon med microfiber trasa efter varje dusch både på sina klasglasdörrar och väggarna
Är det ditt eller morsans badrum? Hur ser ditt ut om det inte städas lika ofta? (vilket jag lite fördomsfullt utgår från )NHermansson skrev:
Det här är mitt nybyggda badrum, trodde det framgick av skyddsplast och avsaknad av termostat på väggen detta är mitt så inte använt ännu, men jag kommer och städa, var så säker. Skitigt blir det ju oavsett fog, ingen ursäkt att ta grå fog för att slippa städa?Misacsson skrev:
Haha...nu när du säger det! Morgontrött och kikade på mobilen . Fasen, det är omöjligt för mig att fatta ett beslut i den här frågan.NHermansson skrev: