Hej,

Jag har tänkt att hela räcket fortsatt ska ha vit färg men noterar, som också min fru önskar, att det finns de som har fasadfärgen på på allt utom ”knutbrädor” och överliggaren. Dvs, merparten på balkongräcket för oss skulle bli gult. Jag är beredd att vika mig om majoriteten tycker att vi bör ha gul färg på balkongens räcke el om det kanske var så att man förr, kring 1920-40tal hade fasadfärg på de vertikala balkongbrädorna. Huset är från 1926. Grunden grå.

Delvis flagande vitmålad balkong på ett gult hus med grå grund från 1926, övervägande fasadfärg på räcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Hur gjorde ni? Vackert hus! Smaken är som baken osv men jag kan nog tycka att vitt på hela är fint. Kanske risk att det blir väldigt mycket gult annars. Har liknande problem med en uteplats med tak där balkar osv är gråa. Vi vill antingen måla dem vita (harmoniserar med själva huset) eller gula (som väggen så försvinner de mer).

slothy slothy skrev:
Hur gjorde ni? Vackert hus! Smaken är som baken osv men jag kan nog tycka att vitt på hela är fint. Kanske risk att det blir väldigt mycket gult annars. Har liknande problem med en uteplats med tak där balkar osv är gråa. Vi vill antingen måla dem vita (harmoniserar med själva huset) eller gula (som väggen så försvinner de mer).
Det blev helvitt. :)

Z Zeke_Varg skrev:
Det blev helvitt. :)
Låter som ett bra val :) Trevlig sommar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.