15 614 läst ·
107 svar
16k läst
107 svar
Visst är vi fler som bygger i STEN och BETONG ! ??
Det är väl knappast den första tråden som har tagit en skarp vänstersväng på det här forumet.perf skrev:
Den här är ju i alla fall nästan kvar i ämnet.
Och inte flame-war, för då brinner mitt cellplasthus upp
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
No worries, inget flamewar, kul med lite liv i dialogen. Men fredstu, vad svetsade ni? Det där lät ju inget vidare. Börjar brinna, och att cellplast brinner fort var ju bra att få reda på.
Det sitter ingjutna svetsplåtar i de olika blocken,så samtliga sektioner svetsas samman..kalleanka70 skrev:
En sak till som är bra att veta ang. cellplasten,den reagerar ihop med rostskyddsfärgen,vilket resulterade i ännu mindre isolering,lyckades dock rädda mestadelen av plasten!!
Kan vi inte dela upp den här råden?? Massor med olika frågor om stenhus, som ju innefattar det mesta (tills nån klargör vad som INTE är ett stenhus). Limma betong kan väl vara en tråd.Frigolit-diskussioner kan väl vara en annan.
Trawolta som göt liv i denna tråd (för vilket jag är mycket glad!) kan inte ha anat att den skulle innehålla så många ämnen.
Eftersom vi tänker bygga "stenhus" är det förstås oxå egoistiskt tänkt att det är mycket bättre om det finns många oliak trådar om mång olika ämen under stenhus. Så mycket lättare att hitta.
Trawolta som göt liv i denna tråd (för vilket jag är mycket glad!) kan inte ha anat att den skulle innehålla så många ämnen.
Eftersom vi tänker bygga "stenhus" är det förstås oxå egoistiskt tänkt att det är mycket bättre om det finns många oliak trådar om mång olika ämen under stenhus. Så mycket lättare att hitta.
Uniqhus: nu pratar vi riktiga stenhus där till och med innerväggarna är i tegel. Föga förvånande så kommer uniqhus kommer från Danmark. Där finns det en stark tegeltradition, till skilland från Sverige där teglet har degraderats till ett smått exotiskt fasadmaterial.
Fler borde bygga i betong!
Jag jobbar som AL på Peab och älskar materialet, kommer jag nån gång att bygga eget så blir det helt klart platsgjuten betong.
Jag jobbar som AL på Peab och älskar materialet, kommer jag nån gång att bygga eget så blir det helt klart platsgjuten betong.