Sittställning
Hej hallå!

För ett tag sen köpte vi ett powermax plus i tron om att det skulle funka via GSM..
Frågade säljaren som sa att allt, ALLT va trådlöst utom någon siren. Lång historia kort.. blev halvt lurad.

Nu är jag på jakt efter en huvudenhet med gsm!
Har hittat en men den är märkt med trygga hem loggan, kan den va låst på något sätt ?
Powermax cpmplete är det jag hittat. Enligt vad jag kan hitta har powermax cpmplete stöd för simkort men ja... Vill inte gå på en nitlott till om jag missar något.
Jag tänker inte ha utryckning på larmet utan grannar och vänner som bor väldigt nära som larmet ringer upp.

Någon som kan dessa larm ?

Sittställning
Bump!

Ingen som har koll på hur visonic sålda via trygga hem funkar ? :O

Hej, vet bara att Sector och G4S Visoniclarm var låsta / begränsade så att vissa inställningar inte kunde ändras av kund. På min gamla central kunde jag t ex inte nå menyn "prog tele" och därför inte ställa in några telefonnummer alls. Larmet blev helt fristående när abonnemanget sagts upp och detta gick inte att ändra med fabriksåterställning.

Om säljaren är hjälpsam kan denne kanske se om "prog tele" är tillgänglig i installatörsmenyn, är den det så bör larmet vara olåst. Snabbt kollat om personen har installatörskod, om inte går det nog att lösa med en återställning men lite mer pyssel då.

Sittställning
Det blev ett helt nytt pm-10 med lite tillbehör! Nu jävlar ska det pillas i 14 dagar innan man får rätt på allt väl :)

Haha, jag tror du löser det, finns mycket information om dem och det mesta är rätt tydligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.