13 103 läst ·
10 svar
13k läst
10 svar
Virrvarr bänkskiva med eklist
Höll på att få skrämselhicka.
Bygger köksö och skall ha en laminatskiva på toppen med virrvarrlaminat och eklist.
Fick offert där eklisten (smal rak list) kostar lika mkt som skivan i sig (?!) dvs 2000 för skiva och 2000 för list.
Känns smått galet i min värld. Hur i allsin dar kan en tunn 2-3 mm eklist runt en skiva med mått 150x64 cm gå på 2k?
Är detta alltid priset för denna typ av skiva?
Bygger köksö och skall ha en laminatskiva på toppen med virrvarrlaminat och eklist.
Fick offert där eklisten (smal rak list) kostar lika mkt som skivan i sig (?!) dvs 2000 för skiva och 2000 för list.
Känns smått galet i min värld. Hur i allsin dar kan en tunn 2-3 mm eklist runt en skiva med mått 150x64 cm gå på 2k?
Är detta alltid priset för denna typ av skiva?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 701 inlägg
Det är väl arbetet som kostar misstänker jag.
Jag gissar att det inte är listen utan monteringen som är det dyra.
Förvisso men fyller jag i samma info på en beställningssida online:
http://koksvanner.se/ritprogram/bankskivor.html?mtr=Laminate&txr=Vit-Silver-Virrvarr#
Går allt på tot 2600 och då är den också monterad.
Kan skillnaden vara så stor alltså i pris? Känns som lite för stor för samma produkt...
http://koksvanner.se/ritprogram/bankskivor.html?mtr=Laminate&txr=Vit-Silver-Virrvarr#
Går allt på tot 2600 och då är den också monterad.
Kan skillnaden vara så stor alltså i pris? Känns som lite för stor för samma produkt...
Räknar man på skivor från LG i prisklass b så hamnar man på detta.
List 1840:-
Bänkskiva 1875:-
+ ev frakt
På hemsidan (den du länkade) ifall man fyller i dina mått och går hela vägen till beställning där momsen läggs på så hamnar man på 3348:-
Vet ej ifall frakt ingår.
List 1840:-
Bänkskiva 1875:-
+ ev frakt
På hemsidan (den du länkade) ifall man fyller i dina mått och går hela vägen till beställning där momsen läggs på så hamnar man på 3348:-
Vet ej ifall frakt ingår.
Men virrvarr är en formicaprodukt, oavsett vem som sedan använder den. Har du sett den färgskiftningen i verkligheten eller bara på skärmen? Mig veterligen finns det endast ljus och mörkgrå, och jag köper ganska mkt laminat per år.D DaDolly skrev:
Jag såg nu att de kallar den för det. Lite underligt att Formica kallar den vit, och LG silver. Det är formica F6943 som används i båda fallen.D DaDolly skrev:
Klicka här för att svara