1 238 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Virke till trall, Byggmax Vs Beijer?
Har aldrig beställt virke från någon av dom men väl varit på deras brädgårdar och hämtat själv.
Överlag verkar Byggmax ha lite mer virke som är (i min värld) undermåligt.
Fanns en hel del på Beijer också som inte var så vackert så beror kanske mer på när de fått leverans och hur mycket som är utsorterat och ligger kvar.
Kan ju dock hoppas att de har bra koll på vad de skickar när man beställt leverans
Överlag verkar Byggmax ha lite mer virke som är (i min värld) undermåligt.
Fanns en hel del på Beijer också som inte var så vackert så beror kanske mer på när de fått leverans och hur mycket som är utsorterat och ligger kvar.
Kan ju dock hoppas att de har bra koll på vad de skickar när man beställt leverans
Kanske är det samma, men det finns många leverantörer och många olika kvaliteter på trall.
Finns bara två sätt att ta reda på.
1. Fråga på respektive ställe vem som är tillverkare/leverantör och vilken sort/kvalitet. Då vet du också vad du kan förvänta dig och du kan reklamera de brädor som inte uppfyller kvalitetskraven.
2. Åk och titta på trallen.
Finns bara två sätt att ta reda på.
1. Fråga på respektive ställe vem som är tillverkare/leverantör och vilken sort/kvalitet. Då vet du också vad du kan förvänta dig och du kan reklamera de brädor som inte uppfyller kvalitetskraven.
2. Åk och titta på trallen.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
Hos oss har både XL-bygg och byggmax trallvirke från Moelven. Skulle inte säga att plankorna inte skiljer något särskilt i kvalitet. Däremot servicen!
Får jag dålig brädor från XL lägger jag de på uppfarten fotar och reklamerar via mail, de hämtar dem och lämnar nya på plats eller drar av ex antal löpmeter på fakturan, beroende på vad jag väljer.
Får jag dålig brädor från XL lägger jag de på uppfarten fotar och reklamerar via mail, de hämtar dem och lämnar nya på plats eller drar av ex antal löpmeter på fakturan, beroende på vad jag väljer.
Klicka här för att svara