Hejsan!

Tänkte köra med tryckat runt porten för att vara på en säker sida,men hur gör man bäst längs ner på "virket"?
Det kommer ju typ att stå på plattan o mot väder o vind,hur kan man skydda det bäst?
Alltså den ytan som kommer längs ner mot plattan.
Det ska ju målas o så men ändå!

Jag lämnade en ca 5-6 mm glipa mellan plattan så virket inte har direkt kontakt med bentongen. Inpregnerade också med inpregneingsmedel på ändträt och en bit upp.

flashg skrev:
Jag lämnade en ca 5-6 mm glipa mellan plattan så virket inte har direkt kontakt med bentongen. Inpregnerade också med inpregneingsmedel på ändträt och en bit upp.
Ok,fäste du med typ vinkeljärn då mot plattan eller?
¨Tänkte på stabiliteten.

Såhär byggde jag:

En glipa på några mm längst ner, tryckt trä (givetvis), med den o-kapade ändan neråt, gärna med kompletterande träskyddsfärg, och en bit syllpapp mellan betongsulan och ändträt för säkerhets skull.

Nu byggde jag enligt svenska trävaru[någonting]s ritning, med lecablock som ram, men på den här bilden ser du hur det ser ut: Tryckt träram med syllpapp mellan lecablocken och ramen och sedan regelverket ovanpå det.

http://ahl.infogate.se/garage2005/REGEL054.jpg

Men Inger. Bilen ska ju stå där uppe där det är plant begriper du väl ;) ;D ;D ;D

• Gilla
Anna.Roger
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.