Hej,
Jag ska lägga ett vinylklickgolv direkt på min gjutna betongplatta. Betongplattan är gjord med 0-45 avjämning, 8-16 kapilärbrytande, 300 mm isolering, vattenburen golvvärme, armering och sen betong.

Nu till min fråga... säljaren av golvet sa att man ska lägga byggplast på betonggolvet innan jag lägger golvet. Stämmer det? Se infogad beskrivning från tillverkarens hemsida.
Skärmbild av en text från en tillverkares hemsida som rör installation av vinylgolv över betongunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan de komma fukt underifrån i min platta? Har både 8-16 och isolering som är kapilärbrytande, eller tänker jag fel?
 
Hur gjorde du sen? Ska också lägga coretec direkt på betong tänkte jag.
 
H hbspeedshop skrev:
Hur gjorde du sen? Ska också lägga coretec direkt på betong tänkte jag.
Ursäkta för ett sent svar, men jag la direkt på plattan utan plast.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.