Hej,
Jag ska lägga ett vinylklickgolv direkt på min gjutna betongplatta. Betongplattan är gjord med 0-45 avjämning, 8-16 kapilärbrytande, 300 mm isolering, vattenburen golvvärme, armering och sen betong.
Nu till min fråga... säljaren av golvet sa att man ska lägga byggplast på betonggolvet innan jag lägger golvet. Stämmer det? Se infogad beskrivning från tillverkarens hemsida.
Kan de komma fukt underifrån i min platta? Har både 8-16 och isolering som är kapilärbrytande, eller tänker jag fel?
Jag ska lägga ett vinylklickgolv direkt på min gjutna betongplatta. Betongplattan är gjord med 0-45 avjämning, 8-16 kapilärbrytande, 300 mm isolering, vattenburen golvvärme, armering och sen betong.
Nu till min fråga... säljaren av golvet sa att man ska lägga byggplast på betonggolvet innan jag lägger golvet. Stämmer det? Se infogad beskrivning från tillverkarens hemsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan de komma fukt underifrån i min platta? Har både 8-16 och isolering som är kapilärbrytande, eller tänker jag fel?
Hur gjorde du sen? Ska också lägga coretec direkt på betong tänkte jag.
Klicka här för att svara