3 011 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Vinylklick golv
Hej! Håller på och bygger ett Eksjöhus på 152kvm.
Har tänkt köra samma golv i hela huset förutom i sovrum och walk in closet.
har helt klart varit innebpå parkettgolv och då främst pergo. Men alla butiker vi pratat om snackar om Vinylgolv som ska vara tystare, tåligare, vattentätt etc. Vi har 2 kids på 3 o 5 och är allt mindre sugen på att de ska sabba golven! Har helt skiftat om till o köra på vinylgolv och då pergos. Men när jag läser igenom inläggen här på byggahus så blir jag mörkrädd. Golv som reser sig, golv som separerar sig etc! Vad säger panelen? Finns det bättre märken eller ska jag helt enkelt köra på träparkett? Tack!
Har tänkt köra samma golv i hela huset förutom i sovrum och walk in closet.
har helt klart varit innebpå parkettgolv och då främst pergo. Men alla butiker vi pratat om snackar om Vinylgolv som ska vara tystare, tåligare, vattentätt etc. Vi har 2 kids på 3 o 5 och är allt mindre sugen på att de ska sabba golven! Har helt skiftat om till o köra på vinylgolv och då pergos. Men när jag läser igenom inläggen här på byggahus så blir jag mörkrädd. Golv som reser sig, golv som separerar sig etc! Vad säger panelen? Finns det bättre märken eller ska jag helt enkelt köra på träparkett? Tack!
Har pergos vinylgolv, fast varianten man limmar på golvet. Funkar fint
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Sånt kan hända med alla klickgolv, alltså även parkettgolv, om de inte läggs korrekt. Om det är hantverkare som ska lägga golvet har ni ju garanti på arbetet.S socker22 skrev:
Nog är plast (vinyl) tåligare men inte är det lika trevligt som parkettgolv. Kan ju vara bra i barnsovrum och kök men inte skulle jag vilja ha det i vardagsrummet utan där får man skydda med matta och genast torka upp om det spills.
Klicka här för att svara