1 507 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Vinylgolv på parkett + golvvärme?
Dags för nytt golv i vardagsrummet! Idag ligger ett ca 14mm tjockt parkett golv. Under det är det lite oklart hur det är uppbyggt med vattenburen golvvärme ligger där iaf.
Jag tänkte först riva ut parketten och ersätta med ett 8-9mm laminatgolv om underkonstruktionen tillåter men funderar nu på om det skulle fungera att lägga ett 5mm vinylklick ovanpå parketten. Eller skulle det försämra golvvärmen för mycket tror ni?
Jag tänkte först riva ut parketten och ersätta med ett 8-9mm laminatgolv om underkonstruktionen tillåter men funderar nu på om det skulle fungera att lägga ett 5mm vinylklick ovanpå parketten. Eller skulle det försämra golvvärmen för mycket tror ni?
Du får ursäkta men jag har en frågeställning i mitt första inlägg och den är huruvida 5mm vinylgolv begränsar min golvvärme såpass att det är värt merjobbet att riva bort den gamla parketten.Åsa Lund skrev:
Golvets bygghöjd är inte kritisk. Skillnaderna mellan laminat, vinyl och parkett känner jag till sedan tidigare. Jag vet även var det finns att köpa. Hade jag velat ha parkettgolv hade jag låtit det som ligger där vara
Klicka här för att svara