Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Även vanliga laminatgolv funkar fint i kök, det hade vi i förra huset.
För man slabbar ju inte så mycket med vatten nu för tiden, om man inte har städ- och skurmani.
Och det här säger du ju är vattentåligt dessutom.
För man slabbar ju inte så mycket med vatten nu för tiden, om man inte har städ- och skurmani.
Och det här säger du ju är vattentåligt dessutom.
Sant, skurmanin har minskat, kör på det gamla talesättet "bättre med lite skit i hörnena..."KnockOnWood skrev:
Vårt förra hade Tarkett vinylgolv, snudd på outslitliga. Köksgolvet var som nytt efter 23 år!
Men det är just kombinationen vinyl-laminat som lockar. Limmat golv blir svårt under köksskåpen och jag vill inte dra upp matta på sockel. Frugan har godkänt ett trämönster så det blir nog ett sånt
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det låter som vi är överens 
Jag valde ett golv som kallades metal slate, ett laminat som liknade skiffer med lite metallskimmer i här och där.
Vet inte tillverkaren, men vi köpte det på K-Rauta.
Det blev väldigt snyggt och passade skåp och luckor i vitvaxad björk.
Så här ungefär:
Om ditt golv sedan är uppbyggt på vinylplast i stället för MDF blir det ju ännu tåligare
Jag valde ett golv som kallades metal slate, ett laminat som liknade skiffer med lite metallskimmer i här och där.
Vet inte tillverkaren, men vi köpte det på K-Rauta.
Det blev väldigt snyggt och passade skåp och luckor i vitvaxad björk.
Så här ungefär:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om ditt golv sedan är uppbyggt på vinylplast i stället för MDF blir det ju ännu tåligare
OK. Enligt anvisningarna på förpackningen på byggmaxgolvet så ska man även använda plast står det.P-plats skrev:
Jag har dock svårt att förstå varför, men men.
På byggmax så står det att det innehåller träfibrer :eek: . Kanske därför.
Funderar dock på att skippa plasten och hoppsa på att det räcker med det speciella underlaget för vinylgolv.
Klicka här för att svara