Nu är grunden till nya huset lagt och det börjar bli dags att tänka på vilka golv vi vill ha. Både jag och maken föredrar mer praktiska och lättskötta lösningar än att det ska vara exklusivt och har därför kommit fram till att det troligen är bäst med ftalatfritt vinylgolv i barnens sovrum. Detta för att klara lite stryk, vara skönt att gå på och också är tystare än laminat eller träparkett. Enligt mig så tror jag att ett vinylklickgolv i träimitation skulle vara mer naturtroget/snyggt och praktiskt men maken är rädd att det inte är så vattentåligt som han skulle önska. Vad har ni för erfarenheter? Sväller golvet vid mycket spill? Ska vi välja klick eller matta?
 
Spelar nog ingen roll. Själv har jag klick i köket.
 
Smak är ju personligt, men att ett vinylgolv skulle vara naturtroget har jag svårt att tro. Om det ska vara praktiskt skulle jag välja en enfärgad matta (jag skulle välja linoleum själv, inte vinyl, men jag tycker om naturmaterial) för att sedan ha en lös matta i barnvänligt mönster på lekytan i rummet.
 
  • Gilla
Madnel och 2 till
  • Laddar…
Vad ska ni ha för vatten i barnrummet? Vinylklick sägs vara helt vattentätt, men duger förstås inte i badrum. Om ni är rädda att det inte ska tåla att man spiller ett vattenglas så kan ni nog vara helt lugna :) vinyl sväller inte heller då det inte innehåller trä.
 
  • Gilla
Madnel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.