Den här veckan tävlar vi ut en intelligent robotgräsklippare Luba mini 2 AWD från Mammotion! 🤖 Luba mini 2 AWD är en innovativ robotgräsklippare som klipper helt utan begränsningskabel. Med AI-baserad navigering, automatisk kartläggning och stöd för flera klippzoner anpassar den sig efter din trädgård och levererar ett jämnt resultat. Fyrhjulsdriften gör att den dessutom klarar kuperad (upp till 80% lutning) och mer krävande terräng utan problem.
DataNova erbjuder dessutom egen svensk verkstad och personlig service med kunniga tekniker som snabbt kan lösa eventuella problem när gräset växer som mest.
2.Förutom att leverera testvinnande robotar, hur säkerställer DataNova att du aldrig står där med ett oväntat driftstopp precis när gräset växer som mest?
A) Genom att låna ut en flock hungriga får som betar fritt i din trädgård över sommaren
B) Genom att inkludera en välslipad lie i paketet för dig som saknar känslan av manuellt arbete
C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem
Posta dina svar och din motivering i den här tråden.
Vinnaren presenteras den 27 mars.
Lycka till! 🍀
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från DataNova.
Meddela gärna i tråden när vinsten har anlänt, så att vi har koll på logistiken.
Ååå denna vill jag vinna då min trotjänare (bland det bästa som fanns att köpa då) aldrig riktigt klarat av min lutande tomt och nu även har börjat falla sönder. Tror att Luba AWD kan lösa mina problem.
1. 10 zoner kan Luba mini 2 AWD kartlägga.
2. Förhoppningsvis ska det inte behövas men om det krisar så finns deras svenska verkstad och support att tillgå hela sommaren (c).
1. 10 klippzoner
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.
Snart går flytten till nytt hus och gräsklippare fattas mig fortfarande. Med sin kapacitet på 1000kvm klarar den hela vår trädgård, samtidigt som den navigerar sig fram mellan alla odlingar och buskar. Det vore den bästa inflyttningspresenten jag kan tänka mig!
1.10 zoner.
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.
Åh vad toppen denna hade varit till stugan. Då behöver jag inte börja klippa gräs varje helg vi kommer dit. Denna finna robot håller gräset fint medans vardagen rullar på. Och på helgen kan vi njuta av nyklippt gräs.
Men en undran? Får man ingen gräsklippningsöl nu?
1.10 zoner!
2. Som jag svarat i andra trådar så bygger vi hus och ska flytta till sommaren. Väldans massa som ska fixas och köpas in. Att slippa klippa gräset skulle fria up massor med tid till allt det andra.
Oh, alldeles vad jag behöver! Min 11 år gamla Miimo måste pensioneras i år, nu när även 2g nätet går i pension! Så Luba mini 2 är mycket välkommen till min trädgård!
Och jag fyller år idag 😊
Svar 1: den klarar 10 zoner
Svar 2: (C) kunder har tillgång till verkstad och support hela sommaren, ifall bekymmer uppstår
1. 10 klippzoner
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service.
Anlade och nysådde den ”fina” sidan av tomten förra sommaren. Det tog sig väl, jag gödde på och insåg snart att klippa allt 2-3 gånger i veckan med en handjagare var till en början kul, men blev snart ett onödigt måste. Vore kul att kunna bibehålla samma fina kvalité på gräsmatta i år utan att behöva lägga all den tiden som det tog i fjol.
Dessutom med flera klippzoner möjligt så kan den kuperade baksidan av tomten få sig lite kärlek i år.
1.10 zoner.
2. C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.
Motivering:
Med nytt hus och gammal stor kuperad trädgård läggs mycket tid på gräsklippning. Då jag dessutom har ryggproblem får jag dela upp uppgiften under flera dagar för att skona ryggen. En robot hade varit underbart att få hjälp av. Då kan jag istället tillbringa tiden med att påta i trädgården och vara med familjen!
1. 10 zoner
2. C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem
Motivering:
I släkten finns en sommarstuga som under det varma halvåret bebos av en till åldern stigen herre. Han lyser upp när det blir dags att flytta ur lägenheten på våren och han får komma ut i naturen, biolog som han är. Kroppen är dock inte vad den en gång var, så att klippa gräset är inte det lättaste nu för tiden. Den här roboten skulle passa utmärkt på den gården, speciellt när de olika zonerna kan nyttjas för att tillgodose behovet kring den en gång så praktfulla trädgården.
Fråga 1: 10 klippzoner.
Fråga 2: C, Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.
Med en nyfödd i huset, dessutom vår första och ett par tusen m² att klippa hade frigörandet av tid varit fantastiskt. Det hade inte bara skapat tid utan också minskat buller och avgaser från den gamla bensinmaskinen.
Om man bara lyssnat på alla som försökt berätta hur mycket tid det faktiskt tar med barn.....
Den här veckan tävlar vi ut en intelligent robotgräsklippare Luba mini 2 AWD från Mammotion! 🤖
[bild] Luba mini 2 AWD är en innovativ robotgräsklippare som klipper helt utan begränsningskabel. Med AI-baserad navigering, automatisk kartläggning och stöd för flera klippzoner anpassar den sig efter din trädgård och levererar ett jämnt resultat. Fyrhjulsdriften gör att den dessutom klarar kuperad (upp till 80% lutning) och mer krävande terräng utan problem.
DataNova erbjuder dessutom egen svensk verkstad och personlig service med kunniga tekniker som snabbt kan lösa eventuella problem när gräset växer som mest.
Vinstvärde: ca 16 995 kr
Så här tävlar du:
Svara på tävlingsfrågorna nedan (2 stycken)
Motivera varför just du ska vinna
Tävlingsfrågor:
1. Hur många klippzoner kan du skapa med Luba mini 2?
Det rätta svaret hittar du här:
[länk]
2.Förutom att leverera testvinnande robotar, hur säkerställer DataNova att du aldrig står där med ett oväntat driftstopp precis när gräset växer som mest?
A) Genom att låna ut en flock hungriga får som betar fritt i din trädgård över sommaren
B) Genom att inkludera en välslipad lie i paketet för dig som saknar känslan av manuellt arbete
C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem
Lycka till! 🍀
Meddela gärna i tråden när vinsten har anlänt, så att vi har koll på logistiken.
Vi tackar DataNova som sponsrar tävlingen! ✨
I år är året då trädgården ska få sig ett rejält lyft och en slinglös robotgrässklippare vore helt perfekt för att hålla ordning på gräsmattan och se till att gräset hålelr sig i bra höjd och grönt och fint
1. 10 Zoner
2. C - Svensk verkstad och personlig service
Den här veckan tävlar vi ut en intelligent robotgräsklippare Luba mini 2 AWD från Mammotion! 🤖
[bild] Luba mini 2 AWD är en innovativ robotgräsklippare som klipper helt utan begränsningskabel. Med AI-baserad navigering, automatisk kartläggning och stöd för flera klippzoner anpassar den sig efter din trädgård och levererar ett jämnt resultat. Fyrhjulsdriften gör att den dessutom klarar kuperad (upp till 80% lutning) och mer krävande terräng utan problem.
Så här tävlar du:
Tävlingsfrågor:
[länk]
Lycka till! 🍀
Vi tackar DataNova som sponsr
1. 10 klippzoner
Ett år sedan flyttade vi in till vackra Borensberg. Sedan dess har vi upptäckt en massa spännande växter på tomten som ploppar upp lite här och där. Allt från vackra lökar till amerikanska blåbär. Även en kuperad gräsmatta som skulle älska att bli klippt av denna bedårande lilla maskin!
Så här tävlar du:
Tävlingsfrågor:
[länk]
Lycka till! 🍀
Vi tackar DataNova som sponsrar tävlingen! ✨
1. 10 zoner
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem
En sån där hade vart perfekt för att avlasta svärföräldrarna som börjar få svårt att orka hålla efter gården.
Vi ska flytta in i vårt första hus i juni den här sommaren, och får överta en gammal bensin klippare på en väldigt backig tomt. Luba mini 2 AWD hade varit perfekt för att spara på miljön, grannarnas ljudnivå och låta oss njuta ännu mer av första sommaren som husägare!
1. Den kan kartlägga 10 zoner.
2. C: Om det mot all förmodan behövs finns svensk verkstad och support att tillgå!
Min pappa har passerat 80 och är inte så rapp i steget längre och orken finns väl inte riktigt kvar heller. Så denna klippare skulle komma väl till pass för honom. Då kan han istället sitta på altanan och dricka kaffe och se på när gräsmattan blir klippt!
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.