Andrea Rosberg Andrea Rosberg skrev:
Den här veckan tävlar vi ut en intelligent robotgräsklippare Luba mini 2 AWD från Mammotion! 🤖
[bild]
Luba mini 2 AWD är en innovativ robotgräsklippare som klipper helt utan begränsningskabel. Med AI-baserad navigering, automatisk kartläggning och stöd för flera klippzoner anpassar den sig efter din trädgård och levererar ett jämnt resultat. Fyrhjulsdriften gör att den dessutom klarar kuperad (upp till 80% lutning) och mer krävande terräng utan problem.

DataNova erbjuder dessutom egen svensk verkstad och personlig service med kunniga tekniker som snabbt kan lösa eventuella problem när gräset växer som mest.

Vinstvärde: ca 16 995 kr

Så här tävlar du:
  • Svara på tävlingsfrågorna nedan (2 stycken)
  • Motivera varför just du ska vinna

Tävlingsfrågor:

1
. Hur många klippzoner kan du skapa med Luba mini 2?
Det rätta svaret hittar du här:
[länk]

2. Förutom att leverera testvinnande robotar, hur säkerställer DataNova att du aldrig står där med ett oväntat driftstopp precis när gräset växer som mest?

A) Genom att låna ut en flock hungriga får som betar fritt i din trädgård över sommaren
B) Genom att inkludera en välslipad lie i paketet för dig som saknar känslan av manuellt arbete
C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Posta dina svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren presenteras den 27 mars.

Lycka till! 🍀

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas direkt från DataNova.
Meddela gärna i tråden när vinsten har anlänt, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar DataNova som sponsrar tävlingen!
1. Hur många klippzoner kan du skapa med Luba mini 2?

1. Upp till 10 zoner med avancerad automatisk kartläggning.

2.
Förutom att leverera testvinnande robotar, hur säkerställer DataNova att du aldrig står där med ett oväntat driftstopp precis när gräset växer som mest?

2C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Gällande andra alternativen:

A) hade varit lite charmigt 😉
B) har vi redan och det är därför vi hoppas vinna denna.

Låter som rena drömmen för oss. Vi har en kuperad och jobbig tomt att klippa och idag har vi endast en manuell gräsklippare och som komplement trimmer. Visst vi har en lie också men den ar vi båda för ont i ryggen för att använda.
Detta arbete med gräsklippning runt hus, garage, gäststuga och rabatter och odlingsytor tar sin stund. Med denna så skulle vi kunna få tid till att färdigställa andra projekt under vår-sommar-höst. Tid skulle fås till byggprojekt och färdigställande av trädgården så som vi vill ha den och drömt om. Vi vill gärna vinna denna på pappret fantastiska maskin.

1. 10 klippzoner

2. C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Hade varit trevligt att lägga tiden på annat än att leta fel på begränsningsslingor.

1. 10 zoner
2. C

Gamla robotklipparen är 12 år gammal. Har gått fint men i fjol kostade ett haveri närmare 15000kr.
Då skulle det varit lika bra att ha köpt en ny klippare.
Dessutom har jag sett och läst mycket bra om maskinen som ni lottar ut.

1. 10 klippzoner
2. Svar C. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Vi ha precis flyttat in i våran villa där förra husägaren tog med sig gräsklipparen!
Med en liten bebis och pågående renovering så är livet fullt upp till våren, hade varit underbart att ha denna medarbetaren i trädgården så man kan lägga sin lilla tid på annat.

1. Antal klippzoner 10st
2. C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.

Skulle jag vinna så skulle jag ge den till min bästa granne Kjell Johansson, en snällare farbror får man leta efter och många goda råd har jag fått av honom i +20år. Då hälsan honom sakta svikit har jag genom åren skött om villan för honom. 2016 köpte vi en Woks robotklippare till honom som snabbt blev vårt favoritämne att prata om vid fikan på hans veranda. Men efter Kjells utmanande sluttande skogstomt, antal haverier och besök av herr blixt behöver Works-Robban verkligen pensioneras!
Kjell som är 84 år fyllda och nu mirakulöst är åter på benen efter 6 månader i sjuksäng, att få lämna en ny Luba mini 2 som tar över allt slit med trädgården hans hade varit fantastiskt både för Kjell och mig.

• Gilla
Toppalua
  • Laddar…
1.) 10 st klippzoner. Jag behöver iaf 3
2.) C fast A hade varit kul ett tag också

Jag har bott i ett trevligt hus i drygt ett år. Jag ägnade halva första sommaren åt att dra upp maskrosor och annat oknytt ur gräsmattan. Därav gick andra halvan av sommaren åt till att felsöka slingan, gräva upp, leta, skarva, rinse and repeat efter att hela tiden ryckt sönder den tillsammans med en avbruten maskrosrot. I år hoppas jag på att maskrosorna är färre, och ännu mer på att ni frigör andra halvan av sommaren med en slinglös, vass och driftsäker gräsklippningsmaskin. Ge mig tiden tillbaka!

(Sen tycker jag att Kjell i inlägget #20 ovan också förtjänar en sån här, men eftersom det bara är en på spel, så väljer jag mig)

O
1. 10 klippzoner
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.

Vi bygger hus nu och har en 18 månaders och en 7 veckors bebis hemma, mindre tid till klipp och mer med barnen hade uppskattats !☺️

Åh, skulle passa perfekt. Kommunen har en remsa utanför min tomt som tidigare var full av sly. Nu har de grävt ner nytt avlopp, vatten och dagvatten och sedan sått gräs där. En Mammotion skulle vara perfekt för att hålla efter gräset där så det inte slyar igen igen 😊. Kommunen och grannarna kommer bara att vara tacksamma och min utsikt blir trevligare.

Svaren är 10 respektive C

1. 10 zoner
2. C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.

Nuvarande klippare sjunger på sista versen så hade varit fint med en ny!

Perfekt tävling!

1. 10 zoner kan Luba mini 2 AWD kartlägga.
2. Förhoppningsvis ska det inte behövas men om det krisar så finns deras svenska verkstad och support att tillgå hela sommaren (c).

Motivering: fram till förra säsongen klippt med med vanlig gräsklippare. Köpte gräsklippare från Lidl (fy f*n).
Hade verkligen uppskattat en sådan här vinst då jag än så länge inte upplevt någon tidsvinst!

10 zoner
C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem
för att få mer tid till att grilla!!

1. 10 klippzoner
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem.

Kan en robot verkligen klippa gräset? Det hade varit kul att se!

I litet torp med stor kuperad tomt vore Luba toppen!
1. 10 klippzoner
2. Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service.

Fråga 1: 10 stycken klippzoner
Fråga 2: C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

En Luba vore ett toppenfint komplement till mitt nyfunna trädgårdsintresse, att kunna lägga tid på annat än att klippa gräset vore toppen.

1. 10 zoner
2. C) Genom att erbjuda egen svensk verkstad och personlig service som snabbt löser dina robotproblem

Motivering:
Skulle vara underbart att kunna komma till fritidshuset och ha en nyklippt gräsmatta och kunna sätta sig ner i lugnet istället för att behöva dra fram den gamla bensinklipparen och kämpa sig igenom det långa gräset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.