På övrevåningen har vi ett sovrum och en kall oinredd vind. Bakom ena väggen finns en såkallad kattvind som mynnar ut i den stora vinden. På kattvinden så är de mot väggen mot sovrummet isolerat med 50mm glasull och sen över ullen vindskyddsskiva.
I sovrummet är de gips.

Är de en ok konstruktion? Vindskyddsskivor får väl kanske inte användas inomhus men är de ok såhär på vinden?
Och är de ok med tanke på fuktvandring eller finns de risk fukten "stannar i väggen" med dethär upplägget.
De är alltså ingen yttervägg utan endast en vindsvägg eller vad man skall kalla det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.