30 167 läst ·
19 svar
30k läst
19 svar
Vindskyddsskiva eller vindskyddspapp/duk?
Om du sätter väv så se till att du har musband så att inte mössen tar sig in innanför panelen.
Hade ett hus med väv i väggarna och inga musband vilket innebar att mössen sprang in och ut denna väg.
När jag skall bygga så väljer jag gipsskiva utav den anledningen. Sedan förstår jag att de som bygger väggarna liggandes på plattan vill undvika tyngden som blir med gipsskivor. Lägg då lite tid och pengar på musband.
Hade ett hus med väv i väggarna och inga musband vilket innebar att mössen sprang in och ut denna väg.
När jag skall bygga så väljer jag gipsskiva utav den anledningen. Sedan förstår jag att de som bygger väggarna liggandes på plattan vill undvika tyngden som blir med gipsskivor. Lägg då lite tid och pengar på musband.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 288 inlägg
Funkar bra med board/vindduk/pavatex/utegips. Så jag tycker det är klokt att köra lika som övriga huset. Fast du bör kanske ha lite tjockare isolering i väggarna
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 288 inlägg
Är det ett uppvärmt bostadsutrymme måste tillbyggnaden uppfylla dagens energikrav. Tänk på det så det inte glöms bort i bygglovet
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden