Hej, jag håller på att klä utsidan av attefallshuset jag bygger. Jag vill komplettera väggarnas brandskydd genom att använda utvändig vindskyddsgipsskiva, jag skulle även vilja täcka med bison vindskyddsfolie. Frågan för mig är; vilken sätter jag på väggen först, gipsskivan och sedan folien ovanpå eller tvärtom? Jag är nära en befintlig komplementbyggnad till min granne, 2 meter, så det var därför jag ville använda den yttre gipsskivan på utsidan.Jag uppskattar mycket all riktning på detta.
Vänliga Hälsningar
Jeremy Lewis

Normalt sett använder man inte båda, finns ingen anledning. Kom ihåg att tejpa skarvarna på utegipsen med dyr och fin tejp :=)

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Normalt sett använder man inte båda, finns ingen anledning. Kom ihåg att tejpa skarvarna på utegipsen med dyr och fin tejp :=)
Ja det stämmer att det är ovanligt att använda båda. Jag har tejpen redo för att tejpa skarvarna👍 Finns det någon anledning till att båda inte bör användas, förutom kostnad?

J Jeremy Lewis skrev:
Ja det stämmer att det är ovanligt att använda båda. Jag har tejpen redo för att tejpa skarvarna👍 Finns det någon anledning till att båda inte bör användas, förutom kostnad?
Jag skulle säga effektlöst att köra "vindskyddsfolie" på utegips.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag skulle säga effektlöst att köra "vindskyddsfolie" på utegips.
Ok, tack för din input Jonathan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.