425 läst ·
2 svar
425 läst
2 svar
vindskydd att sova i
Hej,
jag ska bygga ett lågt, enkelt vindskydd för att kunna sova i det (mest för barnbarnen). Måtten blir ca 160x220. Jag tänkte ställa den på stolpar och ha en bärlina mellan dem. Frågan: ska stolparna vara 70x70 eller 90x90, och ska bärlinorna vara 45x145 eller rentav mer?
Tips uppskattas.
Hälsningar /Kurt
jag ska bygga ett lågt, enkelt vindskydd för att kunna sova i det (mest för barnbarnen). Måtten blir ca 160x220. Jag tänkte ställa den på stolpar och ha en bärlina mellan dem. Frågan: ska stolparna vara 70x70 eller 90x90, och ska bärlinorna vara 45x145 eller rentav mer?
Tips uppskattas.
Hälsningar /Kurt
Självbyggare
· Stockholm
· 8 583 inlägg
För ett enkelt vindskydd tror jag inte det är så kinkigt. Stolpar av 70x70 lär hålla helt ok.K kuwi skrev:Hej,
Tips uppskattas.
Hälsningar /Kurt
Bärlinan vill du nog ha iad 45x145 om det är 220, kan lätt bli svajigt annars om du går ned till tex 45x95 eller 120, men du kanske annars kan ha ngn extra bärlina på plintar under också?
Blir nog mer en fråga om hur du estetiskt vill ha det om det skall vara "Rejält" eller bara funka...
Tack för hjälpen! Det räcker om det funkar, och då vet jag nu vad jag ska göra. Barnbarnen blir nog glada.klaskarlsson skrev:
För ett enkelt vindskydd tror jag inte det är så kinkigt. Stolpar av 70x70 lär hålla helt ok.
Bärlinan vill du nog ha iad 45x145 om det är 220, kan lätt bli svajigt annars om du går ned till tex 45x95 eller 120, men du kanske annars kan ha ngn extra bärlina på plintar under också?
Blir nog mer en fråga om hur du estetiskt vill ha det om det skall vara "Rejält" eller bara funka...
Klicka här för att svara