Hej!
Hur ser detta ut? När jag kollar på andra trådar har det sett värre ut hos vissa, men jag tycker det känns rätt mycket glapp. Både sista plåten jämfört med pannorna, och längst upp i nocken.
Mycket utrymme att regna in?
Hur ser detta ut? När jag kollar på andra trådar har det sett värre ut hos vissa, men jag tycker det känns rätt mycket glapp. Både sista plåten jämfört med pannorna, och längst upp i nocken.
Mycket utrymme att regna in?
Nej det där ser bra ut. Det är ju en konstruktion som bygger på flera delar det här. Dels håller plåten nockpannan på plats och dels ska den naturligtvis leda vatten ner till pannan. Men det kommer stänka, skvätta och blåsa in vatten ändå och då får underlagspappen fylla sin funktion osv.
Klicka här för att svara


