Hej!
Hur ser detta ut? När jag kollar på andra trådar har det sett värre ut hos vissa, men jag tycker det känns rätt mycket glapp. Både sista plåten jämfört med pannorna, och längst upp i nocken.
Mycket utrymme att regna in?
 
  • Närbild av takpannor med mögel och mossa, mot en bakgrund av himmel och träd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett hus med svart tak och nyinstallerad takavvattning vid skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den kommer ju aldrig va 100% tät, tycker inte det kan bli så mycket annorlunda.
 
  • Gilla
nmeden
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Den kommer ju aldrig va 100% tät, tycker inte det kan bli så mycket annorlunda.
Ok, tack. Funderade på om plåten skulle klippts och vikts ner i nocken.
Eller om pannan borde lagts över plåten?
 
Nej det där ser bra ut. Det är ju en konstruktion som bygger på flera delar det här. Dels håller plåten nockpannan på plats och dels ska den naturligtvis leda vatten ner till pannan. Men det kommer stänka, skvätta och blåsa in vatten ändå och då får underlagspappen fylla sin funktion osv.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.