Jag ska byta ytterpanel på gavlarna till mitt hus.
Nedre delen är murad och spetsen är trä.

Övervåningen är en oisolerad vind med ytterpanelen mot ett regelverk
Regelverket ska inte bytas
Inga fönster
Ingen vindpapp finns

Finns det nån mening att sätta vindpapp mellan regelverket och ytterpanelen?
 
L Lazzeman skrev:
Finns det nån mening att sätta vindpapp mellan regelverket och ytterpanelen?
det minskar ju risken för att där ev kan komma in fukt till stommen
 
  • Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Håller med Tergo men lägger till att det ska finnas vind och fuktskydd i en fasad av träpanel..
 
Vad är det för panel?
 
A AndersS skrev:
Vad är det för panel?
Verkar vara en baspanel (byggmax) eller falspanel /Xl-bygg)
Stående
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.