Jag har tänk bygga till min sommarstuga, och vill ha en gavelvägg med 3-4 stora fönster. De kommer att täcka hela väggen i stort sett. Min fråga är: hur ska jag få väggen tillräckligt stabil? I vanliga fall är det, som jag förstått det, väggbeklädnaden i form av t ex spånskivor som ger väggen dess styvhet för vindpåkänning t ex. I detta fall med så stora/många fönster blir väggbeklädnaden minimal. Vad göra?