Undrar om det är någon som har erfarenheter av Vimmerbyhus i Helsingborgstrakten?
Eller någon annan som har byggt ett Vimmerbyhus och har tips eller ideér som ni vill dela med er.

Redigerat av moderator:
Mina erfarenheter av säljaren är inte så goda. Det är väldigt svårt att få alla fakta på bordet och jag skulle inte våga köpa något utan att ha fått en diger lista över referenser som jag sedan hade slumpmässigt kontaktat.
Viktigast är nog att få kläm på vilken byggare som skall bygga hussatsen och kolla upp just denna byggaren.
Det är sällan hussatserna är dåliga, men montagets kvalité på byggarbetsplatsen kan variera mycket.

Är det säljaren i Helsingborg du menar Volvo?

Vi kommer att bygga med Vimmerbyhus och köper genom Helsingborgskontoret. Än så länge har vi positiva erfarenheter och hoppas det fortsätter så ;).
Vi har blivit erbjudna av säljaren att få komma och se några hus byggda av dem och då även träffa ägarna - har dock inte blivit att vi utnyttjat det.
Själva bygget kommer att göras av A-byggarna och jag har inte hittat något negativt om detta företag när jag kikat runt.

Zuzza skrev:
Är det säljaren i Helsingborg du menar Volvo?

Vi kommer att bygga med Vimmerbyhus och köper genom Helsingborgskontoret. Än så länge har vi positiva erfarenheter och hoppas det fortsätter så ;).
Vi har blivit erbjudna av säljaren att få komma och se några hus byggda av dem och då även träffa ägarna - har dock inte blivit att vi utnyttjat det.
Själva bygget kommer att göras av A-byggarna och jag har inte hittat något negativt om detta företag när jag kikat runt.
Hade jag varit som er hade jag utnyttjat den chansen...Fråga dom som byggt om positiva respektive negativa erfarenheter under byggets gång. Ni kanske blir förvånade över vad ni får höra, kanske inte. Dom har ingen anledning att ljuga, säljaren vill sälja så han säger det ni vill höra, dock påstår jag inte att han ljuger eller så....Men man ska alltid ta referenser!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.