Villafiber/bredband för bara några månader?

3k läst  63 svar

1. Fruktsallad
    Medlem Nivå 4
    Finns det något bredband (villafiber?) som inte har hutlöst långa bindningstider?
    Vi vill ha Comhem men de har en leveranstid på 35-40 dagar efter att vi flyttat in - så hur överlever vi dessa dagar med bredband och tv? Helst skulle jag vilja ha något som bara gäller i 1-2 månader och sen kan vi gå över till Comhem men de jag kollat på binder man upp sig på 12-24 månader.
    Hur löser vi tv och surf på smartast sätt i en familj där 40 dagar UTAN bredband eller tv icke är ett alternativ. :)

2. R
    Medlem · Nivå 3
    Jag har Telia fiber, ingen bindningstid men 1 månads uppsägningstid.

3. Fruktsallad
    Medlem Nivå 4
    När jag kollar på deras hemsida så binder man sig för 24 månader där, eller 12. :-/ Men du kanske har haft det länge så din bindningstid gått ut?

4. garvin
    Medlem Nivå 4
  5. H
    Moderator · Nivå 25
    Men, vadå leveranstid? Har du fiber fram till huset, eller pratar vi om att få fiber indraget?

Om du behöver uppkoppling tillfälligt så är nog enklast och billigast att köra mobilt bredband, det fungerar skapligt för de flesta användningsområden.

• Laddar…
  6. useless
    Självbyggare · Nivå 19
    Frågan är om du har fiber i dag och via vilken leverantör i så fall. De flesta leverantörerna i de större öppna näten har abonnemang utan bindningstid, men 2-4 veckors uppsägningstid som är bra just för sommarstugor och liknande.

7. Fruktsallad
    Medlem Nivå 4
    Det finns fiber i huset. Jag tror nuvarande ägare har telia bredband via fiber men vi måste ju välja något när vi flyttar in och jag vill då gärna ha Comhem. De behöver 30-40 dagar på sig att komma ut och byta ut dosor m.m för att det ska funka med comhem . De gör ju detta gratis men leveranstiden är lång och vi står utan internet/tv från det att vi flyttar in till att comhem kan komma och byta dosa eller vad det nu är de ska göra. :D

Men mobilt bredband? I en familj med barn som streamar musik, spelar spel på nätet, kollar netflix m.m så räcker väl inte mobilt bredband så långt? Det brukar väl vara 20 gb på en månad eller så och det tar nog slut på 2 dar hemma hos oss. =)

8. D
    Medlem · Nivå 16
    Du kan teckna upp till 400GB till rimmliga pengar utan bindningstid.

9. Fruktsallad
    Medlem Nivå 4
    Vem? Var? :)

10. J
    Husägare Nivå 7
    • Laddar…
  11. L
    Medlem Nivå 1
    • Laddar…
  12. D
    Medlem · Nivå 16
    Tyvärr är vissa master fulla så att man inte kan tekna sig.

Tele2 har 400GB abbonemang för 449kr/månad.

• Laddar…
  13. Fruktsallad
    Medlem Nivå 4
    och dessa ni ger förslag på är pålitliga och funkar bra i väntan på "rikigt" fiber? :D

14. J
    Husägare Nivå 7
    Ja. Det beror förstås en smula på ditt beteende, men mitt råd är att undvika mobilt bredband om ni brukar streama TV. Den datamängd som ingår räcker i princip ingenstans. Vi körde med mobilt bredband i somras innan vårt riktiga bredband var installerat, och våra 200 GB räckte i ungefär 2 veckor. :)

15. MathiasS
    Medlem · Nivå 24
    Det är omöjligt att säga innan man har testat vilken hastighet du får från soffan där du ska kolla TV.....

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: