S sandra.ek skrev:
Vi byggde i Gävle.
Total kostnad ca 3,3 milj. Då fick vi tomten för 500’ och har byggt ett av marknadens billigaste modulhus och inrett övervåningen själva.
Var i Gävle hittar man en tomt för 500 000 kr ? Brukar ju kosta över 1 milj.
 
Melon1 Melon1 skrev:
Var i Gävle hittar man en tomt för 500 000 kr ? Brukar ju kosta över 1 milj.
Tomtpriserna rusar väl från år till år. Kan tänka mig att en normalstor tomt utan havsutsikt kan ha kostat runt 500 000 för ett par år sedan.

Det är nog ett privat köp som gäller om det ska gå att hitta idag.
 
Melon1 Melon1 skrev:
Var i Gävle hittar man en tomt för 500 000 kr ? Brukar ju kosta över 1 milj.
Över en miljon? Tittar jag på Booli/Hemnet så känns 850’ som en mer rimlig uppskattning.
Vi köpte en tomt som säljaren tyckte var den sämsta i området och vi la ett bud långt under utgångspris.
I Bomhus.
 
  • Gilla
HonkaBonka
  • Laddar…
H HonkaBonka skrev:
Tomtpriserna rusar väl från år till år. Kan tänka mig att en normalstor tomt utan havsutsikt kan ha kostat runt 500 000 för ett par år sedan.

Det är nog ett privat köp som gäller om det ska gå att hitta idag.
vi köpte tomten 2018. 930 kvm. Vi har ”sjöutsikt” eller ”sjöglimt” på papperet.
Tomter i t.ex. Valbo kostar väl inte runt en miljon?
Norra Åbyggeby ännu mindre.
 
Redigerat:
  • Gilla
HonkaBonka
  • Laddar…
Melon1 Melon1 skrev:
Grattis bra köp !
[länk]
de tomter du länkar är ju med både VA, el och markarbete?
Tack, vi är nöjda!
 
S sandra.ek skrev:
de tomter du länkar är ju med både VA, el och markarbete?
Tack, vi är nöjda!
Drar du av anslutningavgifter är tomtpriser 1,075 milj utan markarbete.
 
  • Gilla
HonkaBonka
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag läste en artikel om att räntan på sikt alltid sjunker och har gjort det i typ1000 år.
Nollåttan är nu det normala och de höga räntorna vi hade för några decennier sen var onormalt höga.
Det är faktiskt konsensus bland ekonomerna.
Men det ger inga klick.

Så därför fokuserar media på "Shockhöjningen kommer"

Och bankerna avskyr ju risk så de älskar att säga att "det här är inte normalt"
Speciellt de banker som ger över 1,3% i bolåneränta. För att motivera sin girighet.
 
  • Gilla
HonkaBonka
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.