838 269 läst ·
1 749 svar
838k läst
1,7k svar
Villa Svarthem, Totalrenovering av 70-talshus
Kul att du blir imponerad! Förhoppningsvis kanske lite inspirerad ocksåmrjim skrev:
Ang. radonet så har jag faktiskt inte kommit så långt på att göra listan. Jag har en frånluftsmodul till bergvärmepumpen som "bara" måste kopplas in. Det handlar egentligen bara om lite rör på vinden men några punkter innan på listan...
Målet är att ha det inkopplat till nästa eldningssäsong så jag kan mäta radonet då. Om det inte räcker med ventilationen så får jag komplettera med radonsug i grunden.
Det blev ett kvällspass idag. Skönt att jobba när barnen sover! Slipat och grundat.
Insett att dörren måste åka iväg på lack sedan. 0502-Y funkar halvbra ihop med 0500-N.....
Insett att dörren måste åka iväg på lack sedan. 0502-Y funkar halvbra ihop med 0500-N.....
Förbannat rolig o mysig tråd att följa. Blir riktigt snyggt och så är jag för det här med att ha egna idéer och lösningar. Det sätter igång hjärnbanken direkt och vill "stjäla" =).
Vad är det för fönster du har?
Vad är det för fönster du har?
TACK! Det roliga med att skriva här är att få den här typen av kommentarer! På andra plats kommer nitiska förståsigpåare! Tyvär för få av den sistnämnda som skriver på min trådGoteborg skrev:
Stjäla på bäst du vill! Men lova att posta resultat av dina idéstölder här!
Fönstrena är svensktillverkade PVC-fönster. De tillverkas av Fönsterfabriken i Trelleborg, men säljs av en fönsterfirma i Sthlm. U-värde 0.9 EQ klass A. Supernöjd!
Skulle gärna berätta mer men eftersom företaget som säljer dessa råkar vara min arbetsgivare får jag inte berätta mer. Jag har fått för många varningar redan
*mörk dagenefter-whiskey-basröst* Amen alltså, sådär kan man inte göra. Min halvblinda senila, bortadopterade mormors gamla katt kan ju se att det är 0.03mm fel på karmen.erik_n skrev:
Nitisk förståsåpåigt nog?
Kunde inte sagt det bättre själv!Korvgubbe skrev:
Va och hämtade lite microlit och vävlim idag. Hade tänkt att jag skulle få upp det ikväll... men igår hade jag säsongens första wakeboardset på The Cable Park och lider just nu av akut träningsvärk i precis varenda muskel i kroppen. Ska vara glad om jag lyckas ta mig ur soffan för att gå till sängs ikväll!
Så microlituppdateringen får vänta till på onsdag. Sorry