mrjim
Blir riktigt imponerad av ditt bygge!!. Hur har det gått med radonet? Har varit intresserad av liknande hus som du har, men har backat just på grund av radon.

mrjim skrev:
Blir riktigt imponerad av ditt bygge!!. Hur har det gått med radonet? Har varit intresserad av liknande hus som du har, men har backat just på grund av radon.
Kul att du blir imponerad! Förhoppningsvis kanske lite inspirerad också ;)

Ang. radonet så har jag faktiskt inte kommit så långt på att göra listan. Jag har en frånluftsmodul till bergvärmepumpen som "bara" måste kopplas in. Det handlar egentligen bara om lite rör på vinden men några punkter innan på listan...

Målet är att ha det inkopplat till nästa eldningssäsong så jag kan mäta radonet då. Om det inte räcker med ventilationen så får jag komplettera med radonsug i grunden.

Det blev ett kvällspass idag. Skönt att jobba när barnen sover! Slipat och grundat.

Insett att dörren måste åka iväg på lack sedan. 0502-Y funkar halvbra ihop med 0500-N.....

• ImageUploadedByByggahus.se1336084059.996717.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ImageUploadedByByggahus.se1336084074.705336.jpg
    Skapa konto
Förbannat rolig o mysig tråd att följa. Blir riktigt snyggt och så är jag för det här med att ha egna idéer och lösningar. Det sätter igång hjärnbanken direkt och vill "stjäla" =).
Vad är det för fönster du har?

Goteborg skrev:
Förbannat rolig o mysig tråd att följa. Blir riktigt snyggt och så är jag för det här med att ha egna idéer och lösningar. Det sätter igång hjärnbanken direkt och vill "stjäla" =).
Vad är det för fönster du har?
TACK! Det roliga med att skriva här är att få den här typen av kommentarer! På andra plats kommer nitiska förståsigpåare! Tyvär för få av den sistnämnda som skriver på min tråd ;)

Stjäla på bäst du vill! Men lova att posta resultat av dina idéstölder här!

Fönstrena är svensktillverkade PVC-fönster. De tillverkas av Fönsterfabriken i Trelleborg, men säljs av en fönsterfirma i Sthlm. U-värde 0.9 EQ klass A. Supernöjd!

Skulle gärna berätta mer men eftersom företaget som säljer dessa råkar vara min arbetsgivare får jag inte berätta mer. Jag har fått för många varningar redan ;) sjukt nöjd iallafall!

erik_n skrev:
Det blev ett kvällspass idag. Skönt att jobba när barnen sover! Slipat och grundat.

Insett att dörren måste åka iväg på lack sedan. 0502-Y funkar halvbra ihop med 0500-N.....
*mörk dagenefter-whiskey-basröst* Amen alltså, sådär kan man inte göra. Min halvblinda senila, bortadopterade mormors gamla katt kan ju se att det är 0.03mm fel på karmen.

Nitisk förståsåpåigt nog? ;)

Kattvovven skrev:
*mörk dagenefter-whiskey-basröst* Amen alltså, sådär kan man inte göra. Min halvblinda senila, bortadopterade mormors gamla katt kan ju se att det är 0.03mm fel på karmen.

Nitisk förståsåpåigt nog? ;)
Haha toppen :)

Morgonsolen genom fönsterbänkarna i 12mm glas ger en rätt cool effekt.

• ImageUploadedByByggahus.se1336286183.635972.jpg
    Skapa konto
erik_n skrev:
Morgonsolen genom fönsterbänkarna i 12mm glas ger en rätt cool effekt.
Fullkomligt offtopic:
Gud vad läskigt. Fick en varm känsla ifrån när jag var litet barn av att se den bilden. Sådär så man nästan känns som man var där just nu.

Nough hippietalk! Trevlig söndag!

Själv blir jag sugen på att slänga på en vinyl med pink Floyd och göra karatesparkar ut i tomma intet! Iklädd endast...

Korvgubbe
Man blir aldrig för gammal för att göra lite schyssta air-kicks! :thumbup:

• Gilla
erik_n
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Man blir aldrig för gammal för att göra lite schyssta air-kicks! :thumbup:
Kunde inte sagt det bättre själv!

Va och hämtade lite microlit och vävlim idag. Hade tänkt att jag skulle få upp det ikväll... men igår hade jag säsongens första wakeboardset på The Cable Park och lider just nu av akut träningsvärk i precis varenda muskel i kroppen. Ska vara glad om jag lyckas ta mig ur soffan för att gå till sängs ikväll!

Så microlituppdateringen får vänta till på onsdag. Sorry :(

Gilla knapp! vad tycker vi om det?

• Gilla
lorens och 4 till
  • Laddar…
erik_n skrev:
Gilla knapp! vad tycker vi om det?
facebook ripoff?

facebook vad är det??? :p Har aldrig haft och kommer aldrig att skaffa! Nä jag håller mig till byggahus.se det är det bästa forumet som jag har hittat iaf. Eller håller ni inte med?

• Gilla
erik_n och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.