Du har väl inte fastnat i murbruket...:rolleyes: ??

Ingen uppdatering på snart 6 dagar. Du har skämt bort oss med snabba/täta uppdateringar så när det går så här många dagar efter en uppdatering så börjar man bli lite orolig för att det har "hänt något"......

• Gilla
erik_n
  • Laddar…
roli skrev:
Du har väl inte fastnat i murbruket...:rolleyes: ??

Ingen uppdatering på snart 6 dagar. Du har skämt bort oss med snabba/täta uppdateringar så när det går så här många dagar efter en uppdatering så börjar man bli lite orolig för att det har "hänt något"......
Haha! härligt att jag tänkte precis samma tanke igår. Man har ju kämpat lite mot vädrets makter senaste veckorna och sista dagarna på semestern blev det ganska bra väder. Så jag bestämde mig för att ha lite semester då istället! Sen började verkligheten i måndags igen...

Igår fick jag på ytterligare 10-15 stenar på muren, det mörknar ju så förbannat snabbt nu. Gick ut när alla ungarna somnat, runt 21-tiden. Men 22:30 är det ju mörkt. Så i strålkastarens sken så höll jag på till 23-tiden. Måste köpa mig en handsåg, kapa med vinkelslip vid midnatt uppskattas nog inte....

Det blev inget fotat igår med tanke på mörkret, men jag ska köra ett par timmar ikväll också. Ska försöka bli klar med den delen av muren som är närmast garaget. Det är 2 skift (totalt ca 30 stenar) kvar på den delen.

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Kan tipsa om att köpa ett blad för lecablock/lättbetong till tigersågen (om du har någon), mycket smidigare än att handsåga blocken och låter mindre än vinkelslipen.

• Gilla
erik_n
  • Laddar…
b8q skrev:
Kan tipsa om att köpa ett blad för lecablock/lättbetong till tigersågen (om du har någon), mycket smidigare än att handsåga blocken och låter mindre än vinkelslipen.
Absolut, dom är ju super faktiskt. Det går snabbt och blir snygga snitt. Min tigersåg brann upp sist jag använde den dock och jag velar lite om jag verkligen behöver ha en ny eller inte. Jag skulle iof klara mig ganska bra på en 200kr tigersåg från typ jula. hmmm kanske får bli en tur dit i eftermiddag ändå....

Min tigersåg är från Jula, en Meec för 199:-, funkar kalas! Inte värst ergonomisk men tigersågen är ju inget precisionsinstrument direkt...

• Gilla
erik_n
  • Laddar…
erik_n skrev:
Så jag bestämde mig för att ha lite semester då istället! Sen började verkligheten i måndags igen...
Det är du värd, med din "byggtakt". Men glöm inte bilderna, vi vill se hur det går.....

Idag har jag kämpat vidare med murandet. Fick ihop 2-3 timmar och hann med ytterligare ett skift. Har målsättning att bli klar med murningen imorgon. Sen blir det puts :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du får gärna berätta lite om hur du går till väga när du putsar sen �� Kommer nog att bli riktigt bra!

• Gilla
erik_n
  • Laddar…
iSnobben skrev:
Du får gärna berätta lite om hur du går till väga när du putsar sen �� Kommer nog att bli riktigt bra!
Absolut, har dock inte läst på ännu. Men det är några vassa killar och putsar min grannes hus, ska prata med dem i veckan. Man kanske kan få ett tips eller två!

• Gilla
iSnobben
  • Laddar…
3 timmar till innan barnen ville till stranden.

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Solute1 och 6 till
  • Laddar…
Bra kämpat!

• Gilla
erik_n
  • Laddar…
Är det din tomt även mellan asfalt och mur? Hur ska denna yta bli?

fn76 skrev:
Är det din tomt även mellan asfalt och mur? Hur ska denna yta bli?
Nej, det är inte min tomt. Men jag kommer att gör iordning den iallafall. Har tänkt ha brevlådan monterad på muren så ytan längs murens raka del tror jag vi lägger plattor alternativt gräsarmering på. Brevbäraren måste ju komma fram med cykeln. Vid trappan blir det garanterat marksten ut till asfalten. Resten tänker jag nog bara jämna av och så gräs på. Kommunen gör inget underhåll utan var och en tar hand om "sin" yta.

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Fint av dig att tänka på postis och ev tidningsbud ������

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Äntligen!!!!!!

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
corre och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.