838 324 läst ·
1 749 svar
838k läst
1,7k svar
Villa Svarthem, Totalrenovering av 70-talshus
Det tycker jag med! Ikväll blir det dock städning av diverse lådor och skåp som står på agendan!Ramnemark skrev:
Står dock inför ett val och jag har svårt att ta beslut.
Vilket av följande känns vettigt??!?
1, Hyra betongblandare i typ 1 vecka: kostnad ca 1000kr
2, Köpa en redig visp och några hinkar: ca 600kr
3, Köpa betongblandare på Jula: 1700kr, bör gå att sälja hyfsat enkelt efter avslutade gjutningsprojekt.
Är det mycket bruk som skall blandas? Om så är fallet så hade jag köpt en egen blandare och sålt den när projekten är färdiga. Har man egen blandare så kan man om man vill göra uppehåll i arbetet utan att priset drag iväg.... Går förvisso att lämna tillbaka och återhyra en hyra blandare men det är också ett "jobb". En blandare behöver heller inte lika mycket passning som en rejäl visp, den måste man själv hålla i under hela blandningstiden. Medans en blandare sköter sig själv, bara att hälla i och starta.
Mitt tips är köp en blandare och sälj sedan när du är klar.
Går i tankar på att öppna upp i nock i sommarstugan och då tänkte jag gå tillbaka och kolla hur du gjorde. Men tyvärr funkar inte bilderna längre 
Har du möjligtvis några bilder kvar att ladda upp igen eller maila till mig?
Har du möjligtvis några bilder kvar att ladda upp igen eller maila till mig?
Då ska jag försöka få liv i bilderna igen!maah skrev:
EDIT: Bilderna ligger ett webbhotell där domänen är ompekad, jag ska försöka fixa detta närmsta dagarna.
Redigerat:
Mycket... ja det är ju en bra fråga förståsroli skrev:Är det mycket bruk som skall blandas? Om så är fallet så hade jag köpt en egen blandare och sålt den när projekten är färdiga. Har man egen blandare så kan man om man vill göra uppehåll i arbetet utan att priset drag iväg.... Går förvisso att lämna tillbaka och återhyra en hyra blandare men det är också ett "jobb". En blandare behöver heller inte lika mycket passning som en rejäl visp, den måste man själv hålla i under hela blandningstiden. Medans en blandare sköter sig själv, bara att hälla i och starta.
Jo, det lutar nog åt en trumma. Jula har en lite mindre modell som verkar riktigt smidig och bra. Rätt pengar dessutom!
Regnet öser ner igen... Tar tag i en massa tråkiga projekt inne. Som att städa förråd, organisera i lådor osv. Vi har bott i bygge i några år nu. Man har allt man behöver och lite till, men hittar ingenting eftersom inget har en naturlig plats. Hopplöst! Så nu ska det bli ordning på torpet och om nån vecka tar vi nog hem en container å tömmer hus och garage på onödigt skräp!
Arbetet med muren fortsätter så snart regnet håller sig borta!
Arbetet med muren fortsätter så snart regnet håller sig borta!
Monteringen av blandaren började sådär... Linjeringen i ett skruvhål var helt off, löstes dock enkelt med borrmaskinen.
Därefter gick det felfritt och allt var klart på ca 15min.
Så här såg det ut inne i kartongen.
Provkört den utan bruk och den är väldigt tystgående, ska filma när jag provkör den ordentligt sedan!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Därefter gick det felfritt och allt var klart på ca 15min.
Så här såg det ut inne i kartongen.
Logga in
Skapa konto
Provkört den utan bruk och den är väldigt tystgående, ska filma när jag provkör den ordentligt sedan!
Redigerat:
Idag har det varit regn på och av större delen av dagen
men jag har mätt ut och testat ställa ut lite sten. Får se om jag hinner med lite murning imorgon.
Då ska denna rackarns få bekänna färg
Logga in
Skapa konto
Då ska denna rackarns få bekänna färg
Logga in
Skapa konto