Villa Remshagen i Vallentuna med det underbara sjöläget och den genomtänkta arkitekturen tillhör en medlem i Byggahus forum. Carina Remshagen berättar vad hon gillar bäst med sitt hus och varför hon med vemod nu säljer.

Du kan läsa artikeln här: Villa Remshagen

• Gilla
garvin
  • Laddar…
Ser härligt ut!

I mitt tycke ett fantastiskt hus,
En trädgårds arkitekt efter köpet skulle dock behövas.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Avskyr sådana här hus. Pretentiösa obduktionssalar ritade ned en vinkelhake och byggt i tråkiga stela och tråkiga material. Skitnödigt. Hatar det.
Och gudars vad snyggt!
Och med den snedvridna marknaden som råder i Sthlm så tycker jag att det är ett fynd.

• Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Riktigt snyggt! Inte för den stora familjen kanske, men allt måste ju inte passa alla. Och kul att de även fick bygga vid vattnet, det är ju som artikeln skriver nästan omöjligt att få göra numera, ens om man som i det här fallet haft en annan byggnad där innan.

Verkligen fint läge och byggnader som sjunker in fint i naturen. Har sett bilder av köket i någon tråd här på forumet.

A
Fint läge minsann! En liten fundering är väl om badrummet verkligen är säkert med badkaret nedsänkt direkt i golvnivå? Kanske inte lämpligt för småbarnsfamiljen.

Mycket trevlig arkitektur i ett fantastiskt läge. Kul att få se hela huset, jag hade bara sett bilder på badrummet innan.

Fantastiskt hus!

Underbar annons och fint hus.

Underbart fint hus!

Är det bara jag som stör mig på det alltmer vanliga användandet av "plats" som prefix för att ge intryck av gediget hantverk? Platsbyggt kök är en sak, men numera ser man ofta platsmålat och platsgjuten allt oftare vilket känns helt irrelevant.

N nochl skrev:
Underbart fint hus!

Är det bara jag som stör mig på det alltmer vanliga användandet av "plats" som prefix för att ge intryck av gediget hantverk? Platsbyggt kök är en sak, men numera ser man ofta platsmålat och platsgjuten allt oftare vilket känns helt irrelevant.
Det har du rätt i. När får vi se ”platsklippt gräsmatta” eller ”platssatt klinker”?

• Gilla
Höök
  • Laddar…
Väldigt läckert!!!

T
N nochl skrev:
Underbart fint hus!

fast å andra sidan kan man ju diskutera platsbyggt kök med.
IKEA kök är ju med platsbyggt.
Väljer du Lidhultskök som anses som platsbyggt så är de ju självklart inte så att de skickar lite brädor och gångjärn med mera till huset så byggs allt ihop där.
Utan fronter luckor mm tillverkas ju fortfarande i fabrik

T totalpeter skrev:
fast å andra sidan kan man ju diskutera platsbyggt kök med.
IKEA kök är ju med platsbyggt.
Ikea är väl mer platsbyggda än de flesta moderna kök? Stommarna skickas i platta paket och monteras på plats. Tex Ballingslöv skickas färdigmonterade och behöver bara placeras där de skall stå.

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.