915 773 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det står ganska så stilla. Vi får se om det kommer någon besiktningsman i veckan så vi kan göra upp med kakelfirman. I fredags kom en våldsamt saltad faktura från rörläggaren så nu börjar nästa tvist. Nästa badrum ska jag göra helt själv. Det sliter på en mentalt att krångla med företag. Blir det hantverkare som ska hyras in i framtiden blir det stenhårda kontrakt.
Det enda positiva i detta inlägg är att bänkskivan till badrummet är inköpt. Matchar inredningen ganska bra
Det enda positiva i detta inlägg är att bänkskivan till badrummet är inköpt. Matchar inredningen ganska bra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Trist när något som ska vara kul (att äntligen liksom få nytt badrum) bara går åt helskotta och blir en tråkig historia ist .. Hade ju kunnat tycka att det räckte med problemen ni haft med mattan..
Nu tror jag iof att du kommer klara göra nästa badrum själv..utan några större problem! Men vidhåller fortfarande att det finns bra hantverkare därute som kan avlasta en när det behövs.. det är bara förbaskat svårt att hitta rätt ibland!
Hoppas ni får ordning på badrummet o räkningarna, så ni kan släppa det o gå vidare!
Nu tror jag iof att du kommer klara göra nästa badrum själv..utan några större problem! Men vidhåller fortfarande att det finns bra hantverkare därute som kan avlasta en när det behövs.. det är bara förbaskat svårt att hitta rätt ibland!
Hoppas ni får ordning på badrummet o räkningarna, så ni kan släppa det o gå vidare!
Ja det tar på krafterna att bråka. Nu väntar vi på besiktningsman från golvfirman och rörläggaren skulle kolla upp om fakturan stämde från deras håll. Men jag sitter inte på soffan för det. Frugan vill ha en odlingshörna i trädgården så vi har börjat gräva där. Men först måste stubbarna grävas upp, vilket tar tid. Sen får man vara lite försiktig med då jordvärmerören ligger på 1m djup och snart är jag där. I framtiden kanske det ska bli DN friggebod där så vi gräver ur all jord och ska ersätta det med makadam.
Logga in
Skapa konto
Där är lite rötter att såga av.
I veckan har jag tänkt att måla lite panel så jag kan köra på och byta den på framsidan och garaget så fort badrummet är färdigt. Det är lite irriterande att inte kunna fortsätta innan det är besiktigat 😵
I veckan har jag tänkt att måla lite panel så jag kan köra på och byta den på framsidan och garaget så fort badrummet är färdigt. Det är lite irriterande att inte kunna fortsätta innan det är besiktigat 😵
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Intressant att man så tydligt ser var jordvärme-rören går!Ramnemark skrev:
För det är väl det som de gula stråken i gräsmattan, horisontellt på bilden, visar?
Men vad kan förklaringen vara till att den vänstra delen (på bilden) av gräsmattan är så gul,
medan den högra delen ser grön och frodig ut?
Tyvärr är det gammalt gräs som torkat, inte rör. Rören ligger på 1-1,5m djup så de är en bit ner. Jag vet faktiskt inte varför det är gult där, vi har frågat oss det samma. Det är väldigt skarpa kanter för att vara naturligtKnockOnWood skrev:
Tanke: jag tror att de (tidigare ägare) kanske haft ett "trädgårdsland" där innan ..och sedan lagt igen det och sått gräs över det hela (som blivit en annan/sämre sort än övriga gräsmattan) när de tröttnade..Ramnemark skrev:
Men kan det inte vara slangen som gjort att gräset just torkat i det mönstret vi ser?Ramnemark skrev:
Vet du hur slangen är förlagd?
Det skulle kunna vara resterna av att någon gödslat gräset, mha en sådan där vagn med handtag, och sedan fått slut och inte gjort färdigt. En kompis gjorde så och körde dessutom slalom sista biten. Det såg väldigt kul ut de närmsta årenRamnemark skrev: