Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Renoveringen fortsätter

Imorse var matt-firman här och tittade. De är ärliga iallafall och höll med om att fallet inte alls är okej. Dom ska göra om det igen, för 3e gången. Nu har jag förhandlat in så de besiktigas av GVK när det är färdigt. Vi får hoppas det blir bättre nu.

Själv har jag byggt lite på lådan till tvättnedkastet

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
123abc och 4 till
  • Laddar…
Skönt i alla fall, att dom är seriösa och tar sitt ansvar. Dock lite klantigt att behöva tre försök att få det rätt. Huvudsaken är att det blir bra i slutändan.

Ja. Tyvärr är det ju inte garanterat att det blir rätt nu med. Men de hade sett att frugan hade hängt ut dem på fb så de ville fixa till det så hon slutar :)

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Efter två såna dundertabbar känns det faktiskt okej att hänga ut dem. Visst är det bra att de tagit ansvar för sina "misstag", men att slippa byggtid och besväret att vara utan ett badrum är värt mycket sinnesfrid.

Åsa Lund
För en hyreslägenhet är reduktionen 25% om man är utan badrum...
Har du avtalat vite med honom?

Ramnemark skrev:
Ja. Tyvärr är det ju inte garanterat att det blir rätt nu med. Men de hade sett att frugan hade hängt ut dem på fb så de ville fixa till det så hon slutar :)
En stilla undran, om hon inte hängt ut dem vad hade hänt då? Hypotetiskt och retoriskt, men man kan undra.

Åsa Lund skrev:
För en hyreslägenhet är reduktionen 25% om man är utan badrum...
Har du avtalat vite med honom?
Nej vi avtalade inget om vite (tyvärr) och eftersom vi har ett till badrum så lider vi ingen "ekonomisk skada". Vi får se när de är färdiga denna gången. Det har ju kostat dem mer än vad offerten är på redan

Senior skrev:
En stilla undran, om hon inte hängt ut dem vad hade hänt då? Hypotetiskt och retoriskt, men man kan undra.
Ja vem vet. Men de gjorde ju om första gången innan hon hängde ut dem. Vill de få in pengar för att (nästan) täcka sina utgifter så gäller det att leverera det helt enligt GVK's regler :)

M
AndersMalmgren skrev:
Klassiker, DooM II vann man ju SM i 1994
Stort! Inte visste jag att vi hade celebriteter bland oss :D

M
Ramnemark skrev:
Renoveringen fortsätter

Imorse var matt-firman här och tittade. De är ärliga iallafall och höll med om att fallet inte alls är okej. Dom ska göra om det igen, för 3e gången. Nu har jag förhandlat in så de besiktigas av GVK när det är färdigt. Vi får hoppas det blir bättre nu.

Själv har jag byggt lite på lådan till tvättnedkastet

[bild]
Jag kan ju tänka mig att det haglar verbala lavetter och uppläxning i både ekonomi och hantverk på den firman just nu.
Är nog inte fredagstårta på länge så att säga 😁

Stort ändå att dem kryper till korset och gör det!

• Gilla
123abc och 1 till
  • Laddar…
Gött med röda dagar.
Jag har jobbat på hos föräldrarna så jag kan jobba vidare här hemma när badrummet är klart. Nu är det nästan klart hos Päronen iaf :)

image.jpg
Skapa konto

Idag har jag byggt ihop lådan till tvättnedkastet. Längtar tills badrummet är klart så jag kan börja med fasaden :)

image.jpg
Skapa konto

• image.jpg
    Skapa konto
Idag har jag gått och skissat/måttat på uterummet. Jag är verkligen sugen på att bygga det nu :). Men det är mycket annat först. Det blir nog sommaren 2018 det blir av.

Upptäckte att handtagen på altandörrarna redan oxiderat (bara 9 månader sedan de monterades). Får se vad sp säger om det :/

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

Ramnemark skrev:
Idag har jag gått och skissat/måttat på uterummet. Jag är verkligen sugen på att bygga det nu :). Men det är mycket annat först. Det blir nog sommaren 2018 det blir av.

Upptäckte att handtagen på altandörrarna redan oxiderat (bara 9 månader sedan de monterades). Får se vad sp säger om det :/

Att du jobbar så mycket, att din handsvett är orsaken till oxidationen! Kostar att ligga på topp ;)

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
[bild]
[bild]
Har du nära till saltvatten eller någon industri?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.