Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nu är jag på jobbet så det blir lite stilla hemma.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
20151006_183901.jpg
Skapa konto

Den här mattan tänkte jag på, tror den skulle göra sig bra i ett biorum

Jag är ute efter det här typ ;)

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
nino
  • Laddar…
D
Men såna där golv kan bli billigare att beställa från utlandet.

Jag vet redan vilken modell det är, det är priset jag inte gillar. Kährs görs i Sverige så just det golvet blir nog inte billigare :)

gillar det mörka golvet.

//Mathias

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
D
Ramnemark skrev:
Jag vet redan vilken modell det är, det är priset jag inte gillar. Kährs görs i Sverige så just det golvet blir nog inte billigare :)
Nej, såklart. Men du kan ju få tag på liknande för billigare pris från utlandet förmodligen, alltså då det är andra märken som finns i andra länder, men kanske samma kvalitét.

Kollade lite snabbt, hittade detta på första sökningen, dock är det inte jättelikt det du postade:

http://www.flooringsupplies.co.uk/r...tique_oak_hand_distressed_solid_wood_flooring

Skickar till Sverige också ser det ut som. Där ligger kvm-priset på 350 spänn istället.

Menade bara att det kan vara värt att titta på.

Redigerat:
D
Säg att du t ex skulle köpa Kährs golv 20 kvm, det blir 869x20 = 17 380 kr

Eller detta (vet inte vad du tycker): http://www.parkett-wohnwelt.de/Wica...V-micro-Fuge-1-Stab-Landhausdiele-i_9067.html

Det är iaf nära det som är från Kährs, dock gillade jag inte det. Men men för jämförelsens skull, tog jag det mest rustika jag hittade på min första googlesökning på tyska.

Så omvandlat från Euro så blir priset 640 kr/kvm. 640x20 = 12 800 kr. Sen plus frakt ca 2000 :- kanske. Blir 14 800. Ännu större skillnad lär väl märkas om du hittar en parkett utomlands som är lik den från kährs, men under 500.

Alla företag fraktar ju dock inte till sverige.

Jag efterforskade inte detta så noggrant men det tål att tänkas på tycker jag :)

danpih skrev:
Nej, såklart. Men du kan ju få tag på liknande för billigare pris från utlandet förmodligen, alltså då det är andra märken som finns i andra länder, men kanske samma kvalitét.

Kollade lite snabbt, hittade detta på första sökningen, dock är det inte jättelikt det du postade:

[länk]

Skickar till Sverige också ser det ut som. Där ligger kvm-priset på 350 spänn istället.

Menade bara att det kan vara värt att titta på.
Jo jag får nog vända mig utomlands för att hitta något i min prisklass.
Min smärtgräns är 450kr/m2. Det är kan tyckas vara lågt för parkett men rummet är 20kvm så det blir lite väl svettigt annars :). Tack för tipsen :)

• Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Jorå, ingen fara. Vi letar själva efter rustikt golv (gärna parkett), men vi kan inte rättfärdiga att betala 1000 kronor per kvadrat. Annars var vi sugna på det du länkade.

Tror egentligen inte det skiljer så mycket i pris länderna emellan, kan vara någon 50-lapp. Grejen är dock att man kan ha tur att hitta ett annat märke i utlandet (som inte vi importerat till sverige), som gör en parkett som ser likadan ut, men är mycket billigare.

D
Hittade ett tyskt märke HORI som har en serie dom kallar vintage, som verkar ha ganska mycket struktur, men det är svårt att se på bilderna. Priset är iaf 250 kr/kvm.

Namnlös.png
Skapa konto

O så nåt annat jag hittade
Na2mnlös.png
Skapa konto

Jag får kolla runt. Jag ska inte börja på det rummet förrens 2017-18 så jag har tid. Nu är det badrummet som gäller :)

• Gilla
danpih
  • Laddar…
Tack för tipset. Det är inte omöjligt att det blir från Hori. Där fanns ett par snygga

image.jpg
Skapa konto

D
Aa, du kanske hinner byta golv innan vi gör det om du ska köra 2017/2018. Alla våra golv ser bra ut, men vi lär ju göra om det inom 10 år iaf.

Du kan ju alltid beställa ett prov, så du vet hur golvet är, det kanske känns plastigt eller så. Vet inte hur många firmor det är som skickar till Sverige dock, men det mesta brukar gå att få tag på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.