915 768 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Sockerärtor har varit mindre än hälften mot förra året. Morötterna har väll gått okej men är inte helt klara än. Annars har det inte blivit något. Var väldigt kallt hos oss långt in i MajSnigla skrev:
Känner igen det där, vågar inte kolla vår än.. lever på hoppet att det är enorm skörd under jorden! (Men misstänker eg nått helt annat;
Vi fick nämligen bara en liten trådkorg med ”färskpotatis”.. (vi plockade upp den i helgen, för vi hoppades den skulle växa till sig lite mer..om den fick sitta längre. ) .. ett par-tre kok så är den borta (på en hel pallkrage!),.
Generellt har vår odlingar gått ruskigt dåligt (dock ej chiliodlingen, även några tomater har överlevt)..
Har ni sått annat ute? Hur har de gått?
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 081 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 081 inlägg
haha fifan - vi har ni 3-5st per kvm i alla fall, på många ställen (i potatislandet t ex) betydligt merRamnemark skrev:
satte ut 5 bönplantor som var ca 10-13cm höga, tog 2 dagar så var de borta ☹️
Fixade litet trädgårdsland på Torpet förra sommaren. I våras tömde jag komposten i landet innan jag sådde med såband. Tror det var i påskas. Har fått MASSOR med sallad hela sommaren men även fina rödbetor och morötter nu mot slutet av semestern. Rädisor var däremot värdelöst, gick upp i blom.
Gräslök finns fem stora fina tuvor, hann vi inte med att göra slut på till våra sillaluncher trots att vi jobbade på det…
Gräslök finns fem stora fina tuvor, hann vi inte med att göra slut på till våra sillaluncher trots att vi jobbade på det…
Många roliga timmars läsning har det varit att läsa detta projektet från början.
Köpte själv hus i November -19 och håller själv på att renovera och fixa för fullt. Dock när man själv har en liten pojke på 8 månader, och man vill hinna styrketräna på gymmet 4ggr i veckan. Så inser man fort att tiden räcker inte till att göra dem större projekten själv.
Inser efter läsning i din tråd att man skulle blivit elektriker istället så hade man kunnat göra fler roliga saker samtidigt som man bygger.
Fortsätt kämpa och hål glöden uppe! Själv blir man sugen på att ta sig ann större saker när man ser vad andra kan åstadkomma.
Vem vet det kanske blir ett hus bygge för mig och sambon om några år
/Jesper
Köpte själv hus i November -19 och håller själv på att renovera och fixa för fullt. Dock när man själv har en liten pojke på 8 månader, och man vill hinna styrketräna på gymmet 4ggr i veckan. Så inser man fort att tiden räcker inte till att göra dem större projekten själv.
Inser efter läsning i din tråd att man skulle blivit elektriker istället så hade man kunnat göra fler roliga saker samtidigt som man bygger.
Fortsätt kämpa och hål glöden uppe! Själv blir man sugen på att ta sig ann större saker när man ser vad andra kan åstadkomma.
/Jesper
Tack ska du haJ Jesperpm skrev:Många roliga timmars läsning har det varit att läsa detta projektet från början.
/Jesper
Ja visst försvinner tiden när man får barn. Om några år köper vi nog ett hus närmare stan och risken är att man får börja om från början då
Nä nä nä.. lugna er nu! Mr Ramnemark får fasiken inte flytta än - han måste ju fixa sin ”man cave” först! Jag har väntat läääänge (känn dig inte stressad, jag har tålamod )..
”Vi” har ju samlat roliga lampor och allt.. som väntar på att få komma upp och pryda världen..
”Vi” har ju samlat roliga lampor och allt.. som väntar på att få komma upp och pryda världen..
Vindskivorna var sämre än jag trodde, vilket knappt går då man kunde se igenom dem.
På södersidan gick det inte att ta ner dem hela då allt var helt ruttet. Blev bös av allting.
På norrsidan såg de hela ut och tanken var att ta ner de hela och rita av dem på de nya. Det visade sig att även norrsidan var ganska rutten och vi fick precis ner dem i en bit. På onsdag kommer en kompis och hjälper mig att få upp de nya
På södersidan gick det inte att ta ner dem hela då allt var helt ruttet. Blev bös av allting.
På norrsidan såg de hela ut och tanken var att ta ner de hela och rita av dem på de nya. Det visade sig att även norrsidan var ganska rutten och vi fick precis ner dem i en bit. På onsdag kommer en kompis och hjälper mig att få upp de nya
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plåt på ena sidan klar.
Fick även en rejäl bubbla i färgen med koda under. Mitt trick är att värma det med värmepistol till all koda runnit bort, och sedan fortsätta tills ytan är lite lätt bränd. Sedan måla igen

Logga in
Skapa konto
Fick även en rejäl bubbla i färgen med koda under. Mitt trick är att värma det med värmepistol till all koda runnit bort, och sedan fortsätta tills ytan är lite lätt bränd. Sedan måla igen
Ni som har läst min tråd och kommer ihåg fiaskot med badrummet kommer få er ett gott skratt nu. Firman som misslyckades med VVSen har väll kollat böckerna och insett att de saknas pengar på ett jobb, och har skickat en ny faktura efter FYRA år. Detta är 3e gången jag bestrider fakturan och går igenom ärendet med dem. Eftersom de inte valt att gå vidare när det hände, och inte valde att gå vidare 1 år efter när de kom på det igen borde det väll räknas som avskrivet? De gjorde jobbet fel, konstruktion fick rivas och göras om, och sedan svarade de inte på 6 månader då en annan rörläggare gjorde klart. Jag har alltså fett dem tid att rätta till sina fel vilket de inte gjort. Jag har gett dem tid att göra klart, vilket dem inte gjort. Och efter 4 år kan det inte räknas som att det fakturerats inom rimligt tid. Bifogar brevet då de bör hängas ut som de pajasar dem är.
Edit. Jag lite lurad av deras datum. Jobbet i badrummet utfördes 2015 så fakturan de hänvisar till är redan 1 år gammal. Jävla stolpskott
Edit. Jag lite lurad av deras datum. Jobbet i badrummet utfördes 2015 så fakturan de hänvisar till är redan 1 år gammal. Jävla stolpskott
Redigerat: