915 776 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det är listan med små saker som jag försöker få hjälp med att fixa nu när jag är sjukskriven. Jag har även lyckats programmera hemautomationen så den fungerar som den ska. Skönt att bli av med de gamla små enkla sakerna man skjutit påthomas33 skrev:
Små saker ska göras också (dock har de en tendens att bli liggande på hög.. tills ja hm.. man säljer haha.. och när man ser hur fint det blir efter man gjort de där små sakerna.. ångrar man alltid att man inte gjorde dem tidigare!)
Så

Så
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 301 inlägg
Jag tycker det är sjukt skönt när alla småsaker är fixade i ett visst rum. Tur du kan göra något iallafall
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 301 inlägg
Låter som du är helt återställd nu? Full fart, ordningen återställd
Nja inte riktigt än. Full fart på sjukgymnastiken nu och orkar fixa en timme om dagen typ. Måste träna upp nackmusklerna att orka 9 timmar om dagenJohannes Carlsson skrev:
Tvättnedkastet tog nog 7 dagar att kakla så det går framåt men i slow-motion
Ta det lugnt, återhämtning ska ta tid.. oavsett om man vill eller inte. Speciellt nacke o rygg.. de behöver man ha resten av livet! Och de jäklarna ställer till det ordentligt när de inte vill fungera (eller när det gör ont).
Pyssla på i lagom takt o gör som sjukgymnasten säger

Nu hittar ju tvätten ner iaf
Pyssla på i lagom takt o gör som sjukgymnasten säger
Nu hittar ju tvätten ner iaf
Under den senaste månaden har jag fått hjälp att byta vindskivorna, ny plåt och riva ställningen
. Skönt att få undan det 
Nu är det bara lite städning kvar sen är sommarens projekt klart
Nu är det bara lite städning kvar sen är sommarens projekt klart
Det tog 3 år men nu har extra-frysen fått sin riktiga plats i tvättstugan 
Dolde hålet till ett spolrör/avlopp med en tallriksventil så man slipper se in i väggen.
Belysningen till bastun är kopplad i skåpet så det var lite pilligt
Tyvärr får endast ”auktoriserade servicetekniker” hänga om dörren på frysen. Känns inte super-komplicerat men vi får se om jag ger mig på det
Dolde hålet till ett spolrör/avlopp med en tallriksventil så man slipper se in i väggen.
Tyvärr får endast ”auktoriserade servicetekniker” hänga om dörren på frysen. Känns inte super-komplicerat men vi får se om jag ger mig på det
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Ställ den upp och ner vettja.. då blir det rätt hållRamnemark skrev:
Det tog 3 år men nu har extra-frysen fått sin riktiga plats i tvättstugan
[bild] [bild] [bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Skämt å sido, perfekt med extrafrys!
Har själv två boxar, fanns en när vi flyttade in.. som vi fick byta ut för den hade nått elektronikfel som var lika dyrt o laga som att köpa ny typ (köpte då en snäppet större box). Sedan insåg vi att när vi började frysa massa från trädgården OCH köpte kött från grannen.. så blev det periodvis väldigt mycket i frysen - så då införskaffades en mindre frysbox på rea
(Den kan man ju dra ur om man inte vill använda den "ett år"
Frysen är över sen kylskåpet gick sönder och jag var tvungen att köpa en matchande frysSnigla skrev:
Ställ den upp och ner vettja.. då blir det rätt håll
Skämt å sido, perfekt med extrafrys!
Har själv två boxar, fanns en när vi flyttade in.. som vi fick byta ut för den hade nått elektronikfel som var lika dyrt o laga som att köpa ny typ (köpte då en snäppet större box). Sedan insåg vi att när vi började frysa massa från trädgården OCH köpte kött från grannen.. så blev det periodvis väldigt mycket i frysen - så då införskaffades en mindre frysbox på rea
(Den kan man ju dra ur om man inte vill använda den "ett år")